مصر هر گونه ارتباط با محموله سلاح کره‌شمالی را رد کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,محموله سلاح

به دنبال انتشار اخباری درباره توقیف یک کشتی متعلق به کره شمالی که حامل محموله بزرگ سلاح به مصر بوده، قاهره ارتباط خود با این محموله را تکذیب و اقدام به مصادره و تخریب آن کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گزارش روزنامه "واشنگتن پست" درباره اینکه قاهره محموله سلاح از کره شمالی در ماه اوت دریافت کرده را تکذیب کرد.

 

ابوزید گفت: مقامات مصری فورا کشتی حامل پرچم کامبوجی را پیش از رسیدن آن به ورودی جنوبی کانال سوئز و به محض دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه حامل موشک‌های ضد تانک از سوی کره شمالی است، توقیف کردند.

 

سخنگوی وزارت خارجه مصر استناد نویسنده گزارش در موضوعات حساس این چنینی به منابع ناشناخته و استفاده از سخنانی که منابع آنها معلوم نیست را محکوم کرد.

 

وی اظهار داشت، در  گزارش کمیته ویژه تحریم کره شمالی در شورای امنیت هیچ اشاره‌ای به حرکت محموله مذکور به سمت مصر نشده است.

 

ابو زید تاکید کرد، مقامات مصر با حضور گروه ویژه‌ای از کارشناسان کمیته ۱۷۱۸ ویژه تحریم‌ کره شمالی در شورای امنیت محموله مذکور را مصادره و آن از بین بردند.

 

محموله سلاح که مقامات مصری مصادره کردند باعث شد واشنگتن کمک‌های نظامی خود را به این کشور به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در سال جاری بلوکه کند. آمریکا در ماه اوت ۲۰۱۶ نسبت به کشتی کره شمالی موسوم به "جیه شون" با پرچم کامبوجیا که به سمت کانال سوئز در حال حرکت بود، به مصر هشدار داد.

 

روزنامه واشنگتن پست اول اکتبر سال جاری میلادی گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه ارتش مصر مخفیانه محموله سلاحی به ارزش ۲۳ میلیون دلار از کره شمالی خواهد خرید که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره تحریم پیونگ یانگ است.

 

این روزنامه در گزارش خود به مسئولان و دیپلماتیک‌های آمریکایی استناد کرده که گفتند، مصر در برابر آنها اتهامات مذکور را رد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------