آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

هشدار رئیس‌جمهور آلمان نسبت به ظهور دیوارهای جدید به جای دیوار برلین!



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهور آلمان

​​​​​​​در روز وحدت آلمان رئیس جمهور این کشور خواستار تدوین قوانین روشن درباره پناهندگی و مهاجرت شد. او گفت که انتخابات اخیر آلمان نشان داد که "دیوارهای آشتی‌ناپذیری" برپا شده که باید برداشته شوند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان، در سخنرانی‌اش حین جشنی که به مناسبت روز وحدت آلمان در ماینتس برپا بود، گفت که دیوار بزرگی که آلمان را تقسیم کرده بود فرو ریخته، اما نتایج انتخابات روز ۲۴ سپتامبر نشان می‌دهند که "دیوار بیگانگی، ناامیدی و خشم" در نزد برخی چنان محکم شده که استدلال‌ها راه به جایی نمی‌برد. او در آن میان به پیروزی حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) اشاره‌ای نکرد.

 

اشتاین‌مایر همچنین افزود: بایست به این پرسش پاسخ گفت که "ما کدام مهاجران را و چه تعداد از آنان را می‌خواهیم یا حتی به آنها نیاز داریم".

 

او خاطرنشان کرد: راه‌های قانونی آمدن به آلمان که "مهاجرتی طبق معیارهای ما را کنترل ‌کند"، باید به روشنی تعریف شده باشد.

 

رئیس‌جمهور آلمان افزود: اگر به هر دو پرسش صادقانه پاسخ گوییم، مانع قطبی‌شدن بحث‌ها می‌شویم.

 

اشتاین‌مایر گفت که همزیستی با مهاجران در آلمان تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مهاجران قوانین و ارزش‌هایی را رعایت کنند که جامعه آلمان را شکل داده‌؛ در آن میان درس‌هایی هم هستند که این جامعه از دو جنگ جهانی و هولوکاست (کشتار یهودیان به دست نازی‌ها) گرفته است که "همان نفی هر گونه اندیشه قومی، نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه و نیز پذیرش مسؤولیت در برابر حفظ امنیت اسرائیل است".

 

رئیس جمهور آلمان تاکید کرد که کسانی که از کشورهای اسلامی خاورمیانه به آلمان آمده‌اند هم باید این ارزش‌ها را بپذیرند.

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که همراه با اشتاین‌مایر به ماینتس رفته بود، بر مسؤولیت آلمان در سطح بین‌المللی تاکید کرد و گفت: بسیاری از آرمان‌های وحدت متحقق شده و این باید به ما نیرو ببخشد تا بتوانیم با مشکلات آتی نیز روبه‌رو شویم.

 

روز وحدت آلمان، سوم اکتبر، در این کشور تعطیل عمومی است. در این روز آلمانی‌ها اعلام نهایی وحدت دو بخش آلمان به یکدیگر در تاریخ سه اکتبر ۱۹۹۰ را جشن می‌گیرند. نیم میلیون تن در جشن وحدت امسال در ماینتس شرکت می‌کنند. سال آینده این جشن در برلین برگزار خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------