آمریکا فروش سامانه‌های "تاد" به عربستان را تایید کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, فروش سامانه‌های  تاد

پنتاگون با اشاره به ایران به عنوان "تهدید منطقه‌ای" اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی سامانه دفاع ضد موشکی تاد به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی را تایید کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تاییدیه راه عربستان را برای خرید ۴۴ سامانه تاد و ۳۶۰ موشک و نیز سامانه‌های کنترل پرتاب و رادار فراهم می‌کند.

 

آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شد: "این قرارداد فروش، منافع سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را بیش از پیش تامین می‌کند و حمایت بلند مدت از امنیت عربستان و سایر متحدان در خلیج‌فارس در صورت مقابله با ایران و سایر تهدیدات منطقه‌ای است."

 

عربستان سعودی و آمریکا منتقد شدید آنچه رفتار "تخاصمی ایران در خاورمیانه" می‌نامند، هستند. سامانه‌های تاد برای جلوگیری از حملات موشکی بالستیک مستقر می‌شوند.

 

شبکه العربیه عربستان همچنین پنج‌شنبه گزارش داد، آل سعود با خرید سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس ۴۰۰ روسیه هم موافقت کرده است.

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, فروش سامانه‌های  تاد

تسلیحات نظامی فروخته شده آمریکا به عربستان به دلیل جنگ ائتلاف تحت امر ریاض در یمن به شدت زیر ذره‌بین قرار دارد. ریاض و متحدانش از سال ۲۰۱۵ حملاتی ظالمانه را علیه یمن آغاز کرده‌اند. این ائتلاف مدعی است که با "تروریست‌ها" می‌جنگد و از "دولت مشروع یمن" حمایت می‌کند اما رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرده است حملات هوایی ائتلاف عربستان عامل اکثر تلفات غیرنظامیان است.

 

شرکت "لاکهید مارتین" مقاطعه‌کار اصلی سامانه تاد است و شرکت "ریتون" هم نقش مهمی در استقرار این سامانه‌ها دارد.

 

ایالات متحده آمریکا سال گذشته میلادی نیز سامانه تاد را برای حفاظت از کره‌جنوبی در مقابل موشک‌های کوتاه برد کره‌شمالی مستقر کرد. این اقدام با انتقاد شدید چین روبرو شد که می‌گوید رادار قدرتمند این سامانه می‌تواند برای کنترل اراضی آن مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------