گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تغییر وزیر خارجه انگلیس



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترزا می و جانسون

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی، به طور ضمنی به احتمال تغییر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با یک روزنامه انگلیسی در پاسخ به سوالی با توجه به انتقادهای متحدان نخست وزیر مبنی بر اینکه بوریس جانسون به دنبال اجرای دیدگاه خود درباره بریگزیت است، گفت: سبک من هرگز بدین شکل نیست که در برابر چالشی خود را پنهان کنم. من نمی‌خواهم که اکنون این روند را آغاز کنم.

 

وی ادامه داد: من نخست وزیر انگلیس هستم و بخشی از شغل من این است که مطمئن باشم همواره بهترین افراد در کابینه من حضور دارند.

 

این اظهارات گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری بوریس جانسون از ریاست وزارت خارجه را افزایش داده است.

 

با این حال دفتر خانم نخست وزیر از اظهارنظر درباره اظهارات می خودداری کرد.

 

 از سوی دیگر چندی قبل جانسون در گفت و گو با روزنامه سان "خط قرمزهای جدیدی" درباره بریگزیت ترسیم کرده است.

 

او خواستار محدودیت قاطع دو سال برای هرگونه دوره گذار شده و گفته در این دوره انگلیس نباید احکام قضایی از سوی اتحادیه اروپا و یا دادگاه عدالت اروپایی را بپذیرد.

 

وی همچنین گفت، انگلیس نباید پس از این دوران بابت دسترسی به بازار مشترک پولی پرداخت کند. این مصاحبه به خوبی نشان داد که وزیر امور خارجه انگلیس اختلافاتی با ترزا می دارد؛ خصوصا آنکه نخست‌وزیر انگلیس اخیرا در سخنرانی در فلورانس به صورت ضمنی گفت که مدت دوره انتقالی می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد.

 

با وجود سخنان بوریس جانسون، ترزا می در مصاحبه دیگری گفت که جانسون کاملا از رهبری او حمایت می‌کند. ترزا می تاکید کرد: آنچه دارم، کابینه‌ای متحد برای تحقق اهداف دولت است.

 

در همین حال، نظرسنجی جدید یوگاو نشان می‌دهد جانسون اکنون در میان سایر اعضای حزب محافظه‌کار از محبوبیت بیشتری برای تصدی رهبری حزب برخوردار است. براساس این نظرسنجی، جانسون از حمایت ۲۳ درصدی برخوردار است.

 

ترزا می در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سخنرانی‌اخیرش درباره بریگزیت با بیان اینکه دوران سخنرانی زمان " ناراحت کننده ای" بود گفت: اما من انسان مصممی هستم و هرگز تسلیم نمی‌شوم.

 

نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در کنفرانس حزب محافظه‌کار در منچستر در حین سخنرانی با بدشانسی تمام با دردسرهای جدی مواجه شد.

 

وی در طول سخنرانی گرفتار سرفه‌های پیاپی شد و کار تا جایی پیش رفت که آب خورد و از طرف یک هوادار به او آبنبات ضد سرفه داده شد!

 

می در ادامه اظهاراتش با انتقاد از خبرنگاران ادامه داد: خبرنگارنماها مرا متهم می کنند که یک بانوی یخی یا روبات هستم و سپس آنها ادعا می کنند که زن گریانی هستم که نیاز به خواب خوب شب دارم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------