آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

فیلیپین یک پزشک داعشی را به آمریکا تحویل می دهد



  اخبار بین الملل  ,خبرهای   بین الملل , داعش

فرمانده ارتش فیلیپین اعلام کرد که این کشور یک پزشک فیلیپینی مظنون به حمایت از گروه تروریستی داعش در کشورهای مختلف و از طراحان حمله به مترو نیویورک و میدان تایمز را به آمریکا تحویل می دهد.

به گزارش ایرنا از فیل استار، ژنرال 'ادواردو آنو' فرمانده ارتش فیلیپین به رسانه های محلی گفت ' راسل سالیک' ا زشبکه های وابسته به گروه تروریستی داعش در دیگر کشورهای منطقه ازجمله مالزی حمایت مالی کرده است .

 

بر اساس این گزارش ،سالیک همچنین متهم به حمایت مالی از چندین مظنون افراط گرای تروریست در خاورمیانه و آمریکا نیز است.

 

فرمانده نیروهای نظامی فیلیپین، این وابسته داعش را فردی بسیار فعال در شبکه های اجتماعی و به ویژه وبسایت های مرتبط با داعش معرفی کرد و افزود: نیروهای امنیتی فعالیت وی را از سال 2014 میلادی تاکنون تحت نظارت داشتند.

 

رسانه های فیلیپینی گزارش دادند که این فرد از فوریه 2015 تا ژوئن 2016 مقادیر زیادی پول برای افراد یا گروههای تروریستی فعال در مالزی، استرالیا، سوریه، لبنان، فلسطین و بوسنی هرزگوین ارسال کرده است.

 

وی همچنین در روز 24 ژوئن سال گذشته مقادیری پول برای فردی به نام 'جاسا نظام روسنی' در جوهور مالزی فرستاده که چند روز بعد از آن یک حمله تروریستی در این منطقه انجام شد.

 

روسنی پس از بازداشت در آوریل سال جاری اعتراف کرد که درآماده سازی حمله تروریستی به یک معبد و یک کلوپ شبانه در ایالت جوهوردر سال 2016 دخالت داشته است. وی به سه سال زندان محکوم شده است.

 

بر اساس این گزارش ، اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا 'اف بی آی' پیشتر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که سالیک بمب گذاری درکلوپ شبانه مویدا را در مالزی که 8 زخمی به جای گذاشت، حمایت مالی کرده است .

 

در روز 28 ژوئن سال گذشته میلادی دو مهاجم وابسته به گروه تروریستی داعش با نارنجک به کلوپ شبانه مویدا در منطقه 'پونچانگ' ایالت سلانگور مالزی حمله کردند که این حمله 8 زخمی به جای گذاشت . تروریست ها ابتدا فرار کردند اما پس از مدتی شناسایی و دستگیر شدند.

 

وزارت دادگستری آمریکا نیز با صدور اطلاعیه ای با اعلام اینکه سالیک در سال جاری میلادی در فیلیپین بازداشت شده است ، خواستار استرداد وی به ایالات متحده شد.

 

بر اساس گزارش دادگستری آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سالیک، پزشک 37 ساله فیلیپینی، همچنین در ماه مه 2016 به تعدادی از مظنونان عملیات تروریستی 423 دلار منتقل کرده است.

'ویتالیانو آگویر ' وزیر دادگستری فیلیپین نیز گفت مراحل تحویل این مظنون تروریستی به آمریکا آغاز شده است.

 

فرمانده ارتش فیلیپین پیشتر ، آمریکا را متحد شماره یک فیلیپین خواند و خواستار اجرای رزمایش های مشترک نظامی با آمریکا شد.

 

اظهارات 'ادواردو آنو' فرمانده ارتش فیلیپین مبنی بر توسعه همکاری نظامی با آمریکا در پی موضع گیری جدید'رودریگو دوترته' رئیس جمهور فیلیپین ودر چرخشی 180 درجه مبنی بر درخواست روابط گرم تر با آمریکا مطرح شد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------