آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

افزایش فشارها بر تزرا می برای اخراج وزرای خارجه و خزانه‌داری



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,فیلیپ هاموند

نخست وزیر انگلیس با موجی درخواست‌ها برای اخراج بوریس جانسون، وزیر امور خارجه و فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری دولتش به منظور نشان دادن اقتدار خود در حزب محافظه‌کارش روبرو شده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، اخیرا ترزا می، نخست وزیر انگلیس با مطرح کردن اظهاراتی از جمله با گفتن اینکه خودش را در مقابل چالش‌ها پنهان نمی‌کند گمانه‌زنی‌هایی را درمورد امکان دست زدن به یک تغییر در کابینه و کنار گذاشتن افرادی نظیر بوریس جانسون از این کابینه به هدف تقویت جایگاه تزلزل پیدا کرده خود در پی داشت.

 

فشارها از جانب برخی در حزب محافظه‌کار برای آنکه ترزا می دست به اقدام پر ریسکی برای برکنار کردن جانسون یا هاموند بزند، افزایش یافته است.

 

در مقابل استفن کراب، یک وزیر سابق کابینه به ترزا می هشدار داد، برای ترمیم کابینه عجله نکند و اخراج کردن جانسون تیم او را از یک بازیگر عالی محروم خواهد کرد.

 

روزنامه "دیلی تلگراف" گزارش داد: بوریس جانسون قصد دارد در مقابل هرگونه تلاشی برای تنزل درجه خود مقاومت کند و عملاً ترزا می را در تنگنا قرار دهد که یا او را اخراج کرده و یا او را در سر همین پست بگذارد.

 

نخست وزیر انگلیس مکرراً با پرسش‌هایی درباره اینکه بوریس جانسون به عنوان رقیب بالقوه ترزا می برای رهبری، به جایگاهی غیرقابل اخراج رسیده روبرو شده است چراکه موضع ترزا می بعد از باختن در قمار انتخابات زودهنگام انگلیس به شدت ضعیف شد.

 

ترزا می به روزنامه "ساندی تایمز" در پاسخ به اینکه ممکن است با بوریس جانسون چه کار کند گفت: شیوه کار من مخفی شدن در مقابل یک چالش نیست و من نمی‌خواهم اکنون چالشی را آغاز کنم.

 

یکسری حامیان بریگزیت، هاموند و وزارت خزانه‌داری را به دلیل دشوار کردن فرایند ترک اتحادیه اروپا مورد حمله قرار دادند.

 

لورد هسلتاین، معاون نخست وزیر اسبق انگلیس به شوخی گفت: دوست دارد جانسون را به جایی مثل کشور مغولستان تبعید کند اما در عین حال اذعان کرد که اخراج بوریس جانسون یک اقدام پر ریسک خواهد بود زیرا او با آرامش کنار نخواهد رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------