روسیه، آمریکا را به اقدام تلافی جویانه در مصادره اموال دیپلماتیک تهدید کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه خطاب به همتای آمریکایی خود تاکید کرد، مسکو بر بازگردانده شدن املاک دیپلماتیک خود که آمریکا آنها را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اصرار دارد و نسبت به تبعات حقوقی و تلافی احتمالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه پس از این تماس تلفنی منتشر کرد آمده است: روسیه هرگونه اقدام حقوقی و تدابیر تلافی‌جویانه در این راستا را حق خود می‌داند.

 

سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا با این حال حمایت خودشان را از رایزنی‌های جاری درخصوص روابط روسیه و آمریکا به رهبری معاونان وزرای خارجه دو کشور تاکید کرد.

 

تنش بر سر املاک دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن به اواخر ۲۰۱۶ برمی گردد، زمانی که دولت در حال کناره‌گیری اوباما شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج کرد و دو ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند را تعطیل کرد.

 

در ژوئیه ۲۰۱۷ کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد. این اقدام منجر شد تا مسکو شمار پرسنل دیپلماتیک آمریکا را در روسیه به ۴۵۵ تن برساند.

 

آمریکا با اقدامات خصمانه جدیدی در اوایل سپتامبر واکنش نشان داد و کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و نیز هیات‌های تجاری در واشنگتن و نیویورک را بست.

 

لاوروف و تیلرسون دوشنبه همچنین درباره درگیری‌های سوریه با تمرکز بر چشم انداز همکاری میان روسیه و آمریکا در حفظ آتش‌بس در مناطق کاهش تنش و سازش سیاسی میان طرفین درگیر بحث و رایزنی کردند.

 

لاوروف همچنین بر اهمیت فوق العاده مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد.

 

بحران در شبه جزیره کره هم در صدر گفت‌وگوهای دو مقام بود و لاوروف هشدار داد، فعالیت‌های آمریکا در این منطقه تنها منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود.

 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: آمریکا باید این درگیری را تنها از طریق مذاکره حل و فصل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------