ائتلاف ضد داعش مدعی شد: بر سر خروج داعش از رقه مذاکره نمی‌کنیم



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, ائتلاف ضد داعش

ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا تاکید کرد که هرگز نمی‌پذیرد بر سر خروج صدها تروریست باقی‌مانده داعش از شهر رقه سوریه مذاکره کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اظهارات رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در حالی بیان شد که هم‌پیمانان ائتلاف به دنبال راه‌هایی برای خارج کردن نزدیک به ۴۰۰۰ غیرنظامی هستند که هنوز در شهر رقه تحت محاصره قرار دارند.

 

سخنگوی ائتلاف اظهار داشت: تروریست‌های داعش برخی از غیرنظامیان را به عنوان سپرهای انسانی به گروگان گرفته‌اند و مانع از فرار آنها می‌شوند. این در حالی است که درگیری‌ها برای خارج کردن آخرین بخش از غیرنظامیان در رقه وارد مراحل پایانی خود شده است.

 

دیلون تصریح کرد: شورای مدنی شهر رقه مذاکراتی را برای تضمین خروج غیرنظامیان رهبری می‌کند. اما طرف مورد مذاکره با آن مشخص نیست.

 

وی اظهار داشت: مذاکرات در مورد سرنوشت تکفیری‌های باقی‌ مانده داعش در شهر رقه با محوریت "تسلیم شدن بدون پیش شرط" در حال انجام است.

 

دیلون با اشاره به اینکه بیرون راندنی که در مورد آن مذاکره شود "چیزی است که ما به عنوان ائتلاف هرگز آن را نپذیرفته و با آن موافقت نخواهیم کرد"، گفت: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ فرد مسلح در چهار کیلومتری شهر رقه محاصره شده‌اند.

 

در همین راستا سازمان ملل با اعلام اینکه ۸۰۰۰ تن در رقه تحت محاصره هستند از تمامی گروه‌های درگیر خواسته تمامی اقدامات لازم را برای حفظ جان غیرنظامیان به کار گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------