هشدار دبیرکل ناتو درباره پیامد فاجعه‌بار اقدام نظامی علیه کره‌شمالی



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,دبیرکل ناتو

دبیرکل ناتو نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی هشدار داد اما وی در ادامه اظهاراتش خاطر نشان کرد که آمریکا حق دفاع از خود دارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که قرار است در هفته‌های آتی به کره‌ جنوبی و ژاپن سفر کند گفت: واشنگتن حق دفاع از خود و متحدانش دارد.

 

اما وی در ادامه اظهاراتش خواستار افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران شبه جزیره کره شد.

 

استولتنبرگ درباره وقوع هرگونه جنگ احتمالی میان کره شمالی و آمریکا گفت: من فکر نمی‌کنم کسی خواهان جنگ باشد. استفاده از اقدام نظامی می‌تواند عواقب فاجعه‌باری به همراه داشته باشد. من فکر می‌کنم که هیچ کس به معنای واقعی خواهان جنگ نیست به همین دلیل ما نیاز به یافتن یک راه حل برآمده از مذاکرات داریم.

 

وی ادامه داد: آمریکا حق دفاع از خود و متحدانش را دارد اما در عین حال من کاملا ممکن است کسی به دنبال یک راه حل نظامی نیست. ما هنوز تلاش‌های واحد و متحد در جهت افزایش فشار علیه پیونگ یانگ مشاهده می‌کنیم.

 

استولتنبرگ در بخش دیگری از اظهاراتش درباره احتمال درخواست کره‌ جنوبی و ژاپن از ناتو در صورت بروز هرگونه جنگ احتمالی با کره شمالی گفت: ناتو در نظر ندارد که در آن بخش از جهان حضور نظامی داشته باشد و آنها چنین درخواستی نداشته‌اند.

 

وی سپس درباره ارتقای فناوری سیستم‌های دفاعی موشکی ناتو گفت: ما بر روی فناوری سیستم‌ها کار کردیم و به دنبال این هستیم که چگونه می‌توانیم این سیستم‌ها را ارتقا دهیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------