کره شمالی، استرالیا را هم تهدید کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, کره شمالی

پیونگ‌یانگ در اقدامی جدید استرالیا را به "وقوع فاجعه" تهدید کرده است. کره شمالی همچنین آمریکا و کره جنوبی را نیز تهدید کرده است که به تلی از خاکستر تبدیل می‌شوند. 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد: اگر استرالیا همچنان به پیروی از آمریکا در اعمال فشار نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک علیه کره‌شمالی به رغم هشدارهای ما ادامه دهد، آنها نمی‌توانند جلوی وقوع یک فاجعه را بگیرند.

 

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه کره‌شمالی "مشارکت غیر عقلانی" استرالیا با واشنگتن را "اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره" می‌داند، کانبرا را به "پیوستن کورکورانه به تحرکات نظامی و سیاسی فریبکارانه آمریکا" متهم کرد. در این بیانیه خصوصا حمایت جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا از سیاست‌های آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. پیونگ‌یانگ معتقد است استرالیا آماده است به آمریکا و متحدانش به لحاظ نظامی کمک کند.

 

کره‌شمالی همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را "دیوانه پیر" خوانده که "روز قیامت این امپراتوری اهریمنی را تسریع می‌بخشد." رژیم کیم جونگ اون همچنین در هشداری شدیداللحن گفت که "سرزمین آمریکا را به تلی از خاکستر" تبدیل می‌کند.

 

این هشدار پس از آن مطرح شد که سه‌شنبه شب بمب‌ افکن‌های مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند. تهدیدات کره‌شمالی علیه "ترامپ بازنده" نگرانی‌هایی را درباره وقوع جنگ جهانی سوم به وجود آورده است.

 

از سوی دیگر روزنامه حزب کارگران کره‌شمالی موسوم به "رودونگ سینمون" از کره‌جنوبی هم انتقاد کرد. این روزنامه نوشت: اگر امپریالیسم آمریکا و همراهانش گزینه تحریک نظامی علیه کره‌شمالی را در دست داشته باشند، ایالات متحده آمریکا و کره‌جنوبی با حمله تلافی‌جویانه هسته‌ای به خاکستر تبدیل می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------