چین درصدد اعزام نیرو و تجهیزات به مرزهای مشترک با کره‌شمالی



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی

در بحبوحه نگرانی‌ها از وقوع جنگ جهانی سوم، تصاویر ماهواره‌ای از ساخت بزرگراهی جدید در چین حکایت دارد که به اعتقاد کارشناسان بخشی از طرح احتمالی چین برای حمله به کره‌شمالی و یا تجمیع ادوات و نیروهای ارتشی در مرز مشترک است. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، چین کمونیست از متحدان نزدیک و دیرینه کره‌شمالی است اما آزمایش موشک‌های بالستیک و هسته‌ای ادامه‌دار کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صبر و تحمل پکن را به بوته آزمایش گذاشته است.

 

این اقدام همچنین در شرایطی رخ می‌دهد که طبق گزارش‌ها کره‌شمالی در حال انتقال ۳۰ موشک‌ "اسکاد" از جنوب پایتخت به ساحل "نامپو" بوده که درست در نزدیکی چین است.

 

تصاویر جدید نشان می‌دهد که این ابرقدرت کمونیست در حال ساخت یک بزرگراه بزرگ در منطقه‌ای خالی از سکنه در استان جیلین، واقع در شمال شرقی چین است که به سمت کره‌شمالی می‌رود.

 

از آنجا که اکثر دهقانان چینی قادر به تامین ماشین‌های لوکس برای ورود به این مسیر نیستند، کارشناسان معتقدند که از این مسیر برای انتقال فوری تانک و نیرو به مرز چین با کره‌شمالی استفاده خواهد شد.  

 

اسکات سیندر،‌ از محققان مطالعات کره و رئیس این برنامه در شورای روابط خارجی آمریکا – کره به دیلی استار آنلاین گفت: استان "جیلین" چین در سال‌های اخیر به منظور افزایش دسترسی تدارکاتی به بندر راسون در کره شمالی، هزینه‌هایی را برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای دریافت کرده است.

 

دین چنگ، یک کارشناس امنیتی آسیا در اندیشکده پژوهشی هریتیج فاندیشن در واشنگتن می‌گوید پکن، طرح‌های احتمالی شامل گزینه‌های نظامی برای به دست گرفتن کنترل سلاح‌های هسته‌ای کیم جونگ اون دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------