پوتین: رقابت آمریکا و روسیه نباید به جنگ منجر شود



  اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل ,ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی اظهار امیدواری کرد که اختلافات کشورش با آمریکا به رغم افزایش تنش‌ها منجر به جنگ نشود و خواهان حداکثر تلاش برای همکاری دو طرف شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت: ما باید حداکثر تلاش را برای تقویت خط مشی دیگر یعنی خط مشی همکاری در یافتن راه حلی برای مشکلات و چالش‌های مشترک به کار ببندیم.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم روابطمان را به چنین شیوه‌ای بسازیم مسلما همه از آن نفع خواهند برد.

 

این اظهارات پوتین در حالی مطرح شد که روابط میان مسکو و واشنگتن پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد را تجربه می‌کند و اخیرا روسیه از تدارکش برای شکایت از آمریکا به خاطر تصرف غیرقانونی اموال دیپلماتیکش خبر داده است.

 

با این حال پوتین تصریح کرد: ما منابعمان را صرف رقابت می‌کنیم و چنین وضعیتی همواره منجر به نتیجه مثبت برای همه یعنی هم برای برنده‌ها و هم بازنده‌ها نمی‌شود. در هر صورت لازم است تمام تلاش خود را در این وضعیت به کار ببیندیم که این دشمنی منجر به مخاصمه و جنگ نشود.

 

در عین حال پوتین کنایه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل اقدامش در خارج شدن آمریکا از توافق آب‌وهوایی پاریس زد و اظهار داشت که امیدوار است این توافق بین‌المللی منجر به نتایجی مثبت به رغم "نظرات متفاوت" شود.

 

وی اظهار داشت: چند وقت پیش تصمیماتی مرتبط با پیشگیری از تغییرات آب‌وهوایی در سیاره ما در شهر پاریس اتخاذ شد. روسیه از این تصمیمات حمایت کرده و تعهدات نسبتا سفت و سختی را برای مهار انتشار کربن در جهان در پیش گرفت و برای اجرای این تعهدات و توافقات برنامه‌ریزی می‌کند. بیایید امیدوار باشیم که این توافق نتایجی مثبت به بار بیاورد هرچند که نظرات متفاوتی بر سر این مساله وجود دارد.

 

این در حالی است که روسیه اخیرا پیشنهاد میانجی‌گری برای مذاکرات صلح کره شمالی و کره‌ جنوبی را داد.

 

گزارش شده که والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس سنای روسیه قرار است امروز (دوشنبه) نگرانی‌های مربوط به تنش‌های اخیر در ارتباط با برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ را در نشست‌های جداگانه با معاون رئیس پارلمان کره شمالی و همچنین رئیس پارلمان کره‌ جنوبی مطرح کند.

 

نمایندگان پیونگ یانگ و سئول قرار است برای شرکت در کنگره پارلمان‌ها به شهر سنت‌پترزبورگ سفر کنند و این کنگره فرصت خوبی است تا روسیه برای کاهش نگرانی‌های مربوط به جنگ تلاش کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------