فرمانده اقیانوس آرام آمریکا: رهبر کره شمالی تهدیدی برای کل جهان است



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, فرمانده اقیانوس آرام آمریکا

دریادار هری هریس، فرمانده مرکز فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا (PACOM) در سخنانی تاکید کرد، چین باید از نفوذ اقتصادی قابل توجه خود بر پیونگ یانگ برای آنکه آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه این کشور را متوقف کند، استفاده کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از استریت تایمز، دریادار هری هریس در عین حال عنوان کرد که پکن باید به اقدامات تحریک‌آمیز خود در دریای چین جنوبی و همینطور در دریاهای چین شرقی پایان دهد.

 

او در سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در محل گردهمایی "فولرتون لکچر" با موضوع "چالش‌ها، فرصت‌ها و نوآوری در منطقه هندوآسیا - پاسفیک" به شرح سه چالش پیش‌روی منطقه یعنی کره شمالی، چین و گروه تروریستی داعش پرداخت.

 

دریادار هریس با اشاره به پرتاب‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ نظیر اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای این کشور در تاریخ ۴ ژوئیه گفت: رفتار هشداردهنده‌ای که حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان داده یک تهدید علیه کل جهان است چون موشک‌های پیونگ یانگ قابل نشانه‌گیری در هر مسیری هستند.

 

وی ادامه داد: من قاطعانه باور دارم که هر کشوری که خود را یک شریک مسئول در امنیت بین‌الملل می‌داند باید به لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی تلاش کند تا کیم جونگ اون را سر عقل بیاورد نه اینکه او را به زانو در بیاورد.

 

او تاکید کرد: کره شمالی تنها یک هم‌پیمان در چین دارد در حالی که شرکت چینی در حدود ۹۰ درصد تجارت کره شمالی نقش دارد.

 

هریس گفت: این به این معنی است که پکن بیشتر از هر کس دیگری دارای نفوذ بر پیونگ یانگ است که سبب می‌شود چین تبدیل به کلید یک نتیجه صلح آمیز در شبه جزیره کره شود.

 

هریس اظهار داشت که هرچند رای اخیر چین به نفع تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم‌های تجاری خود این کشور علیه پیونگ یانگ در مسیری درست هستند اما جهان و منطقه انتظار دارد که چین باز هم اقدام بیشتری در این راستا انجام دهد. چین باید تلاش‌های بیشتری برای متوقف کردن اقدامات تحریک آمیزش در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی انجام دهد.

 

وی افزود: چین در حال ایجاد قدرت رزمی و برتری موقعیتی در این منطقه است تا به شکل دوفاکتو حاکمیت خود را در این آب‌های مورد مناقشه اعمال کرده و اساسا دورنمای سیاسی و فیزیکی را تغییر داده و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف کند.

 

این در حالی است که دریادار هریس پیش از این نیز از چین مکررا انتقاد کرده و انتقادهای او سبب شد که چین از رهبران آمریکا بخواهد دوره او را کوتاه سازند.

 

واحد فرماندهی PACOM قدیمی‌ترین و بزرگترین واحد فرماندهی ارتش آمریکا به لحاظ جغرافیایی بوده و مسئولیت نظارت بر کل اقیانوس آرام از ساحل آمریکا گرفته تا ساحل شرقی هند و همچنین از قطب شمال تا قطب جنوب را برعهده دارد. کره شمالی نیز مشمول نظارت‌های این واحد فرماندهی قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------