یک زن ایرانی در کابینه جدید امارات/ آل‌مکتوم کابینه جدید را دولت جوانان اعلام کرد/عکس



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

در گسترده‌ترین تغییرات کابینه در تاریخ دولت امارات متحده عربی، تعداد وزرای زن در دولت این کشور به وزیر افزایش پیدا کرد که یکی از آنان اهل بلوچستان ایران است. 

به گزارش خبرآنلاین، شیخ بن راشد آل مکتوم، حاکم امارات متحده عربی در توئیت های خود ضمن تبریک به اماراتی ها برای کابینه جدید، اعلام کرد که دولت جدید در راستای علم و فن آوری با حضور زنان و جوانان تشکیل شده است. در آینده تمرکز دولت امارات تنها بر روی علم، فرهنگ و نوآوری است.

 

«عمر بن سلطان» ۲۷ ساله به عنوان وزیر دولت در هوش مصنوعی (این منصب برای اولین بار در امارات اعلام می‌شود)، «نوره کعبی» به عنوان وزیر فرهنگ و توسعه اجتماعی، « ناصر بن تانی الهملی» به عنوان وزیر منابع انسانی و اسکان و «نهیان بن مبارک» به عنوان وزیر تسامح (بخشش و گذشت) انتخاب شدند. همچنین ساره امیری که اصالتا بلوچ و ایرانی است به عنوان وزیر علوم پیشرفته حکم گرفت.

 

کابینه این کشور دچار تغییر شده و تعدادی وزیر جدید این به کابینه اضافه شده‌اند. در پی این تغییرات تعداد وزرای زن در امارات متحده عربی به 9 وزیر رسید.

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

 

زنان کابینه امارات

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

 

ساره امیری وزیر ایرانی کابینه امارات

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

 

به گزارش خبرآنلاین، شیخ بن راشد آل مکتوم در رشته توئیت خود نوشت: 

 

حاکم امارات در ادامه توئیت های خود نوشت: «برادران و خواهران، امروز تغییرات جدیدی در کابینه حکومت امارات را اعلام می‌کنیم تا خون‌های تازه به حکومت تزریق کرده و برای تغییرات انگیزه ایجاد کرده و برای سده پیش رو در مسیر کشورمان آماده شویم.»

 

او در توئیت دیگری نوشت: « تصمیمات برای این تغییرات کابینه در پی نشست سالیانه اخیر و برای آغاز سده امارات اتخاذ شده تا مجموعه نیازهای بلندمدت آینده ما را پاسخ دهند. مرحله پیش‌رو مرحله مهارت‌های آینده، علوم آینده و تکنولوژی آینده نام دارد، زیرا که ما می‌کوشیم سده‌ای را آغاز کنیم که از طریق آن نیازهای آینده نسل‌هایمان را تامین کنیم.»

 

حاکم دبی اعلام کرد: «امروز خبر تعیین وزیر مشاور در زمینه هوش مصنوعی را اعلام می‌کنیم. هوش مصنوعی موج علمی پیش روی جهان است و ما می‌خواهیم دولتی باشیم که بیشترین آمادگی را در این زمینه دارد. عمی بن سلطان العلماء 27 ساله به دلیل موفقیت در رهبری نشست جهانی حکومت‌ها و استراتژی دولت در زمینه هوش مصنوعی، به عنوان وزیر مشاور در زمینه هوش مصنوعی تعیین می‌شود.»

 

رئیس‌ هیات دولت امارات متحده عربی افزود: «همچنین خبر انتصاب ساره الامیری 30 ساله به عنوان وزیر مشاور در زمینه علوم پیشرفته را اعلان می‌کنم. او مسئول پژوهش، پیشرفت و ساخت توانمندی‌های علمی است. او همچنین مسئول شورای دانشمندان امارات است و برنامه فضایی امارات برای رسیدن به مریخ را رهبری می‌کند. ما خواهان داشتن صدها نمونه مانند ساره برای آینده امارات هستیم.»

 

شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم همچنین اعلام کرد که مریم المهیری به عنوان وزیر مشاور در زمینه امنیت غذایی و مسئول امور امنیت آینده غذایی امارات متحده عربی تعیین شد.

 

حاکم دبی در ادامه گفت: «به مسئولیت‌های آقای احمد بالهول موضوع مهارت‌های پیشرفته را نیز اضافه کردیم تا او وزیر مشاور در امور تعلیم عالی و مهارت‌های پیشرفته شود. او مسئول آماده‌سازی کادرهای دولت امارات و آموزش مهارت‌های آینده به آنها است. فن‌آوری‌های پیشرفته می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کرده و در 10 سال آینده نیمی از فرصت‌های شغلی فعلی را کنار خواهد زد.»

 

او افزود: «امروز همچنین اعلام می‌کنیم ناصر بن ثانی الهاملی وزیر امور انسانی و بومی‌سازی است. ما کماکان در زمینه بومی‌سازی کند هستیم و ناصر بن ثانی کارهای زیادی در پیش رو دارد.»

 

شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم اعلام کرد: «خانم حصه بنت عیسی بوحمید را به عنوان وزیر توسعه اجتماعی منصوب می‌کنیم. خانواده‌های اماراتی موضوع اصلی در زمینه همبستگی جامعه هستند. برای حصه آرزوی موفقیت می‌کنم.»

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

 

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات

 

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کابینه جدید امارات 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------