آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

پوتین، آمریکا را به تحت فشار گذاشتن IOC برای محروم کردن روسیه متهم کرد



  اخبار  بین الملل,خبرهای  بین الملل,پوتین

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، آمریکا را متهم کرد که کمیته‌ بین المللی المپیک را برای محروم کردن روسیه از مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ تحت فشار قرار می‌دهد. 

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، پوتین در کنفرانس خبری خود در سوچی اعلام کرد که آمریکا با برخی از ‌اسپانسرهای IOC در تماس است و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد که روسیه را از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ محروم کنند. پوتین به روند کند دو کمیسیون IOC که مسئول بررسی شواهد مربوط به دوپینگ روسیه در المپیک سوچی ۲۰۱۴ هستند، اعتراض کرد.

 

هنوز احتمال دارد که روسیه از بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ محروم شود. پوتین در صحبت‌های خود، اظهار کرد: ما می‌بینیم که IOC تحت فشار شدید است. IOC وابسته به تبلیغات، کانال‌های تلویزیونی و ‌اسپانسرها است و این ‌اسپانسرها از سوی آمریکا سیگنال‌هایی دریافت می‌کنند.

 

آژانس ضد دوپینگ آمریکا پیش از این نیز در خواست کرده بود که ورزشکاران روس در بازی‌های المپیک زمستانی به صورت مستقل شرکت کنند و زیر پرچم روسیه نباشند. همچنین خبرهایی مبنی بر این که IOC قصد دارد روسیه را جریمه نقدی کند و قصد محرومیت ندارد منتشر شده بود که IOC این اخبار را تکذیب کرد.

 

قرار بود تا اوایل امسال IOC درباره روسیه تصمیم گیری کند اما با تاخیرهای ایجاد شده احتمال دارد که ورزشکاران این کشور به آخرین مهلت ثبت‌نام برای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ نرسند. مسئولان اعلام کرده‌اند که این تاخیرها اجتناب ناپذیر بوده‌اند.

 

 توماس باخ اعلام کرده که امیدوار است هر چه‌ زودتر تصمیم گیری انجام شود زیرا نمی‌خواهد این مساله، المپیک زمستانی را تحت تاثیر قرار دهد اما باید در نظر داشت که دو کمیسیون نیاز به زمان کافی دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------