کاخ سفید: هدف اظهارات بوش و اوباما ترامپ نبود



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,کاخ سفید

به دنبال انتقادهای همزمان باراک اوباما و جورج بوش از سیاست‌های دولت فعلی آمریکا، کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که هدف اظهارات این دو رییس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ نبوده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیرا جورج بوش، رییس جمهور اسبق آمریکا در سخنانی با انتقاد از وضعیت سیاسی آمریکا گفت: در این کشور «ملی‌گرایی» به انحراف کشیده شده و تبدیل به بومی‌گرایی شده است و پویایی که مهاجرت در آمریکا ایجاد می‌کرد به فراموشی سپرده شده است.

 

این در حالی است که باراک اوباما نیز در همان روز در ایالتی دیگری در آمریکا اظهارات مشابهی را مطرح کرد و در انتقادات خود گفت: ما امروز با وضعیتی روبه‌رو هستیم به جای اینکه سیاست‌هایمان بازتاب ارزش‌هایمان باشد، این سیاست‌ها در حال آلوده کردن جوامع ما است.

 

با وجود آنکه هیچ یک از این دو رییس جمهور سابق به طور مستقیم نامپ ترامپ را ذکر نکرده‌اند، اما واضح بود که انتقادهای آنها هدفش رییس جمهور فعلی آمریکا است.

 

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید به دنبال انتشار این انتقادها، اینکه هدف این سخنرانی‌ها شخص ترامپ بوده را رد کرده است.

 

سندرز به خبرنگاران در واشنگتن گفت: درک ما این است که هدف این اظهارنظرها مستقیما خود رییس جمهور نبوده است و این دو نفر که هر دو روسای جمهور سابق هستند، قبلا هم از رییس جمهور انتقاد کردند و این کار را با ذکر نام او انجام داده‌اند و به ندرت پیش آمده که انتقادهایشان را به شکل غیرمستقیم مطرح کنند بنابراین ما با توجه به حرف‌های خودشان نتیجه می‌گیریم که هدف این اظهارنظرها و کارها رییس جمهور فعلی آمریکا نبوده است.

 

با این حال پایگاه هیل آمریکا نوشت: سندرز به پرسش درباره اینکه آیا ترامپ با انتقاد بوش و اوباما درخصوص افزایش تعصب در آمریکا موافق است، پاسخ روشنی نداد.

 

سندرز در واکنش به اظهارنظر بوش درخصوص اینکه اکنون سیاست آمریکا نسبت به تئوری‌های توطئه و ماجراهای ساختگی آشکار آسیب‌پذیر شده گفت: اگر کسی اکنون در حال ایجاد بسیاری از روایت‌های ساختگی است، من فکر می‌کنم که عمدتا از سمت رسانه‌های خبری انجام می‌شود. ما مطمئنا با این احساس موافق هستیم.

حمله مشاور سابق ترامپ به بوش 

 

همزمان استیو بنن، مشاور سابق کاخ سفید بعد از طرح این اظهارات بوش و اوباما، به بوش حمله کرده و او را فردی "بی‌کفایت و سردرگم" توصیف کرد.

 

او همچنین بوش را متهم به یک "ریاست‌جمهوری ویرانگر" در زمان دولتش کرد.

 

بنن در سخنرانی در مرکز تالار همایش‌های حزب جمهوری‌خواه در کالیفرنیا گفت: جورج دبلیو بوش خودش را شرمنده کرده و نمی‌دانسته درباره چه چیزی حرف می‌زند.

 

وی افزود: بوش اصلا فکر نمی‌کرده است که دارد می‌آید یا می‌رود درست مث وضعیتی که در دوره ریاست جمهوری او وجود داشت. در آمریکا هیچ ریاست جمهوری ویرانتر از دوره رییس جمهوری جورج دبلیو بوش نبوده است.

 

همچنین بنن در این سخنرانی خود شرکت‌های تکنولوژی آمریکا مشهور به «دره سیلیکون» را به عنوان اربابان تکنولوژی توصیف کرده و مدعی شد که این رهبران عرصه تکنولوژی در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال آینده درصدد جدایی از آمریکا خواهند بود و این تهدید به جدایی را یک مشکل جدی و حاضر توصیف کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------