کری: وزیر خارجه ترامپ بودن کار سختی است



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل , کری

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری سوئیس، توئیت‌های مکرر و اغلب مناقشه برانگیز رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد. 

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در این مصاحبه با شبکه خبری سوئیس به نام "RTS" گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با استفاده مداوم از توئیتر برای انتشار مطالب سیاسی و اظهاراتش، جوی مخرب از سیاست هرج و مرج ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌های بیشتر و بیشتری این توئیت‌ها را نوعی از "گفتمان مخرب، خسته‌کننده و ناراضی کننده" می‌دانند. به نظرم این توئیت‌ها هرج و مرج ایجاد می‌کند و اصلا خوب نیست.

 

ترامپ از توئیتر به عنوان پلتفورمی برای اعلام تغییرات گسترده در سیاست‌گذاری‌های خارجی و داخلی خود، انتقاد از متحدان، تهدید دشمنان و کره شمالی استفاده می‌کند.

 

جان کری در ادامه مصاحبه‌اش گفت: این یک ریاست جمهوری بدون سابقه و هرج و مرج و ناآرام است. اصلا نمی‌توانم فکرش را هم بکنم که چنین چیزی در دوران مدرن اتفاق افتاده باشد.

 

وزیر خارجه سابق آمریکا مکررا از توئیت‌های ترامپ در انتقاد از رکس تیلرسون، وزیر خارجه کنونی آمریکا به شدت انتقاد کرد.

 

اوایل ماه جاری میلادی، ترامپ در توئیتر، تیلرسون را به "اتلاف وقت" برای تلاش برای مذاکره با کره شمالی متهم کرد.

 

کری در این باره گفت: چنین مطالبی در توئیتر به شدت مخرب است. فکر می‌کنم وزیر خارجه بودن زمانی که رئیس جمهور شما را به صورت علنی تضعیف می‌کند، کار بسیار سختی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------