کاخ سفید دست "سیا" را در عملیات علیه طالبان باز گذاشته است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مایک پمپئو

آژانس اطلاعات آمریکا موسوم به "سیا" در حالی عملیات پوششی خود در افغانستان را افزایش می‌دهد که گروه‌های کوچک و به شدت متخصص طالبان را در سراسر این کشور تحت پیگرد و تعقیب قرار داده‌ است. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات مقابله با تروریسم خود را در افغانستان با انجام عملیات پوششی سیا به منظور تعقیب و کشتن شبه نظامیان طالبان در این کشور افزایش داده است.

 

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفت، این نشانه‌ای از تسریع چنین اقداماتی برای مقابله با شبه نظامیان و اقدامات تروریستی در دولت ترامپ است. سیا گروه‌ها و تیم‌های کوچک متشکل از افسران و مقاطعه کاران متخصص را به افغانستان می‌فرستد تا در کنار نیروهای امنیتی این کشور به دنبال شبه نظامیان طالبان باشند.

 

سیا در افغانستان پیشتر بر مقابله با القاعده و حمایت از جامعه اطلاعاتی افغانستان یا آموزش نیروهای این کشور تمرکز داشت به جای آنکه کمپین‌های مقابله با طالبان را رهبری کند.

 

حالا نقش جدید این آژانس اطلاعاتی همسو با مایک پامپئو، رئیس آن است که اقدامات و نقش فعالانه‌تر با هدف مقابله با شبه نظامیان به صورت گسترده‌تر در سراسر جهان را شامل می‌شود.

 

پامپئو در یک نشست در ماه جاری میلادی در دانشگاه تگزاس گفت: اگر ما نتوانیم تهاجمی رفتار کنیم، ماموریت خود را نمی‌توانیم درست انجام دهیم. شما باید در هر زمان به فکر نابود کردن دشمنان باشید.

 

وی همچنین ادامه داد:‌ کاخ سفید به سیا اختیار داده تا در اقدامات و تلاش‌هایش برای مقابله با شبه نظامیان تمامی جوانب را در نظر بگیرد و به موفقیت برسد.

 

این رویکرد جدید از سوی سیا توسط واحدهای کوچک موسوم به "تیم‌های تعقیب مقابله با تروریسم" اجرایی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------