آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انتقاد مک‌کین از ترامپ به خاطر فرار از جنگ ویتنام



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مک کین ترامپ

سناتور جان‌ مک‌کین جمهوری‌خواه در تازه‌ترین انتقاد از رئیس‌جمهوری آمریکا، به مساله فرارهای دونالد ترامپ از شرکت در جنگ در دوران جوانی اشاره کرد. او به طور ضمنی ترامپ را متهم کرد که با استفاده از ثروت خود گواهی پزشکی دروغین تهیه کرده تا به جنگ نرود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا یکشنبه شب در مصاحبه‌ با سی-‌اسپن درباره جنگ ویتنام حمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را تلافی کرد. ترامپ پیشتر از عنوان "قهرمانی" مک‌کین به دلیل مشارکت فعال در جنگ ویتنام و اینکه پنج‌ سال اسیر بود، انتقاد کرده بود.

 

مک‌کین ۸۱ ساله درباره آمریکایی‌های ثروتمندی صحبت کرد که قادرند از خدمت در جنگ معاف شوند؛ آن هم از طریق پزشکی که می‌گوید آنها خار استخوان(استئوفیت) دارند. اگر این بهانه به چشم شما آشناست، دلیلش این است که دونالد ترامپ یکبار حین جنگ ویتنام بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ از این بهانه برای نرفتن به خدمت سربازی استفاده کرد. ترامپ چهار بار دیگر هم به دلیل اینکه دانشجو بود، از خدمت فرار کرد.

 

سناتور مک‌کین گفت: یک جنبه این ماجرا این است که ما قشر کم‌درآمد جامعه آمریکا را برای سربازی فراخوان می‌دهیم و قشر پردرآمد جامعه آمریکا پزشکی را پیدا می‌کنند که بگوید آنها خار استخوان دارند. این اشتباه است. قطعا اشتباه است. اگر ما از همه آمریکایی‌ها می‌خواهیم که به کشورشان خدمت کنند، این باید شامل همه آمریکایی‌ها شود.

 

سال ۲۰۱۵ فاش شد، ترامپ که از آکادمی نظامی نیویورک فارغ‌التحصیل شده بود، با گواهی پزشکی از خدمت در جنگ در سال ۱۹۶۸ فرار کرده بود.

 

جنگ لفظی ترامپ و مک‌کین جمهوری‌خواه اما از زمانی شروع شد که رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسمی حین کمپین‌های انتخاباتی مدعی شده بود که صرف اینکه مک‌کین در جنگ ویتنام اسیر شده بود، دلیل این نیست که او قهرمان جنگی باشد. او گفته بود: "من افرادی را دوست دارم که اسیر نشدند." ترامپ بابت این اظهاراتش عذرخواهی نکرد و موجب شد تا روند انتقادی مک‌کین به دولت او هم کشیده شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------