پیونگ‌یانگ ژاپن را به توطئه برای حمله مجدد به شبه‌جزیره کره متهم کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,پرچم آمریکا و ژاپن

کره‌شمالی با انتقاد از دولت توکیو، نخست‌وزیر ژاپن و همکاران "مرتجع" آن را به "مقدمه‌چینی برای حمله مجدد به شبه جزیره کره" متهم کرد. پیونگ‌یانگ همچنین مانورهای دریایی آمریکا با کره‌جنوبی را تمرینی برای جنگ دانست. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، پیونگ‌یانگ در واکنش به پیروزی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در انتخابات پارلمانی زودهنگام در اظهاراتی که خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای آن را منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام تلاشی برای احیای امپریالیسم اوایل قرن بیستم ژاپن است.

 

در این بیانیه آمده است: آنچه ژاپن مرتجع در ارتباط عامدانه اقدامشان در انحلال مجلس سفلی پارلمان با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) به دنبال آن است، رسیدن به جاه‌طلبی ماندن در قدرت و آماده کردن مقدمات حمله مجدد به شبه جزیره کره به منظور تحقق رویای دیرینه "فضای کامیابی در آسیای شرقی بزرگ" است.

 

   

 

در این بیانیه همچنین از ژاپن برای استقبال از پایگاه‌های ارتش آمریکا، تسهیل فعالیت نظامی آمریکا در این منطقه و نیز عدم جبران جرایم گذشته‌اش انتقاد شد. کره‌شمالی همچنین تهدید کرد: اکنون بسیار شفاف مشخص شده است که تمام تلاش ژاپن در راستای آماده‌سازی حمله مجدد در مرحله نهایی با کمک آمریکاست و جمهوری دموکراتیک خلق کره این حق را دارد که تدابیر تلافی‌جویانه‌ای برای دفاع از خود در نظر بگیرد.

 

کره‌شمالی همچنین تاکید کرد مانورهای دریایی آمریکا و کره‌جنوبی تمرینی برای جنگ است. ناو هواپیمابر آمریکایی یک هفته رزمایش دریایی مشترک با کشتی‌های جنگی سئول را تکمیل کرده است. کره‌شمالی مدعی شد که این تمرین‌ها مقدمه‌چینی برای جنگ است و تهدید کرد ناو یواس‌اس رونالد ریگان را که رهبری نیروهای ضرب دریایی آمریکا را بر عهده داشت، غرق کند. این رزمایش‌ها در نزدیکی شبه‌ جزیره کره در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به آسیا برای دیدار با متحدانش در این منطقه صورت گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------