شورای امنیت لیست تعداد کالاهای ممنوعه به کره‌شمالی را افزایش داد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل در راستای اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش، لیست کالاهای ممنوع شده برای صادرات به این کشور را گسترش داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته سازمان ملل که ناظر تحریم‌های اعمالی علیه پیونگ یانگ است، ۳۲ کالای دیگر را که هم مورد استفاده نظامی و غیرنظامی قرار می‌گیرند، به لیست کالاهای منع شده برای صادرات به کره شمالی افزود.

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این کمیته، محصولات، مواد، تجهیزات و کالاهای دو منظوره و تکنولوژی مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی در مجموع ۳۲ کالای دیگر به لیست کالاهای ممنوعه صادراتی به کره شمالی افزوده شدند.

 

در همین راستا، به تازگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستوری را به منظور اعمال پاره‌ای از تحریم‌ها علیه کره‌شمالی امضا کرد.

 

این اقدام رئیس جمهور روسیه بر اساس قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت صورت گرفت. این قطعنامه در اواخر نوامبر ۲۰۱۶ پس از آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ یانگ صادر شده بود.

 

مذاکرات فراگیر برای بررسی وضعیت اتمی کره‌شمالی و توقف فعالیت‌های اتمی و موشکی این کشور مدتهاست متوقف شده است. آخرین دور مذاکرات شش جانبه در ۲۰۰۸، پیش از آزمایش اتمی دوم کره در مه ۲۰۰۹ صورت گرفت. از آن زمان تاکنون مذاکرات متوقف شده است

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------