ترامپ: آلمانی‌ها به خاطر موضوع مهاجرت از دولتشان روی برمی‌گردانند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
درحالی که احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان همچنان بر سر سیاست پناهجوپذیری با هم در کشمکش هستند، رئیس‌جمهوری آمریکا دراین باره نظر داده و معتقد است که موضوع مهاجرت دولت ائتلافی در برلین را متزلزل می‌کند. 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر درباره جدلی که در دولت آلمان بر سر سیاست پناهجوپذیری این کشور در جریان است، موضع‌گیری کرد و نوشت که آلمانی‌ها از دولت ائتلافی ضعیفشان روی برمی‌گردانند. برخی از رسانه‌های آلمان موضع‌گیری ترامپ را دخالت در بحث‌های مربوط به سیاست داخلی دانسته‌اند.

 

ترامپ در توییتر نوشت که تمامی اروپا با پذیرش میلیون‌ها نفر مرتکب اشتباه شده چون مهاجران فرهنگ این کشورها را به شدت تغییر خواهند داد.

 

ترامپ همچنین نوشت که بزهکاری در آلمان افزایش یافته است. این در حالی است که آخرین آمار رسمی منتشره از سوی اداره آمار پلیس جنایی آلمان حاکی از کاهش موارد بزهکاری در سال ۲۰۱۷ و رسیدن آن به حد سال ۱۹۹۲ بوده است. این آمار را هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در ماه مه ۲۰۱۸ معرفی کرد.

 

ترامپ در توییتی دیگر نوشت: ما نمی‌خواهیم آنچه در اروپا در رابطه با موضوع مهاجرت اتفاق می‌افتد، برای ما هم رخ دهد.

 

احزاب دموکرات‌ مسیحی و سوسیال‌ مسیحی آلمان از هفته گذشته بر سر نحوه برخورد با موضوع پناهجویی به شدت دچار اختلاف شده‌اند. هورست زهوفر، وزیر کشور و رئیس حزب سوسیال‌ مسیحی می‌گوید، پناهجویانی که مشخصات آنها در دیگر کشورهای اروپایی ثبت شده، باید در مرز آلمان متوقف شوند و از ورود آنها به این کشور جلوگیری کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم و رئیس حزب دموکرات‌ مسیحی این موضع را رد می‌کند و بر لزوم یافتن راه‌حل‌هایی با مشارکت دیگر کشورهای اروپایی تأکید دارد.

 

اختلاف بر سر موضوع پناهجویان، دولت ائتلافی آلمان را هم تهدید می‌کند. در محافل رسانه‌ای حتی از احتمال شکست مذاکرات، شکست دولت و برگزاری انتخابات مجدد سخن به میان آمده است.

 

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، در صورتی که سوسیال‌ مسیحی‌ها نتوانند خواسته‌های خود مبنی بر بازگرداندن پناهجویان از سر مرزها را به کرسی بنشانند، تقریبا ۷۱ درصد از مردم ایالت بایرن موافق خروج این حزب از دولت ائتلافی هستند؛ موضوعی که به شکست دولت ائتلافی و انتخابات مجدد خواهد انجامید.

 

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در مقایسه با رؤسای جمهوری پیش از خودش سیاست مهاجر‌پذیری سخت‌گیرانه‌ای را دنبال می‌کند و در صدد کشیدن دیوار در مرز آمریکا با مکزیک است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------