ترامپ: کره شمالی باقی‌مانده‌های اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را بازگرداند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، کره شمالی باقی‌مانده‌های اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را که در جنگ کره مفقود شده بودند، به واشنگتن بازگرداند؛ این در حالی است که مقامات نظامی آمریکا هنوز این اقدام را به طور رسمی تائید نکرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گردهمایی در مینه‌سوتا به طرفدارانش گفت: ما باقی‌مانده‌های اجساد قهرمانانمان را دریافت کردیم. کره شمالی روز چهارشنبه باقی‌مانده‌های اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را بازگردانده است.

 

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود روز سه‌شنبه اعلام کرده بودند که کره شمالی در روزهای آینده تعداد قابل توجهی از باقی‌مانده‌های اجساد سربازان آمریکایی را به مقر سازمان ملل در کره جنوبی تحویل خواهد داد و سپس این باقی مانده‌ها به پایگاه نظامی "هیکام" در هاوایی منتقل خواهد شد.

 

ترامپ اخیرا نشست تاریخی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور داشت و در جریان کنفرانسی خبری گفته بود که رهبر کره شمالی با بازگرداندن باقی‌مانده‌های اجساد سربازان آمریکایی موافقت کرده است.

 

آمار ارتش آمریکا نشان می‌دهد که باقی‌مانده‌های اجساد حدود ۷۷۰۰ پرسنل نظامی آمریکا از جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ همچنان مفقود هستند. به گفته پنتاگون، مقامات کره شمالی در گذشته اشاره کرده بودند که باقی‌مانده‌های اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را در اختیار دارند.

 

در جریان جنگ کره بیش از ۳۶۵۰۰ سرباز آمریکایی کشته شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------