رهبر کره شمالی آرمان اجدادیش را از سوگند ملی حذف کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , رهبر کره شمالی
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی متن سوگند ملی جدیدی را تدوین و رونمایی کرد که افتخارات و دستآوردهای پدر و پدربزرگش را در آن حذف کرد و اقدامات ایدئولوژیک و رهبری خود را در آن ستود. 

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان 'ان کی' چاپ سئول، وی این سوگند نامه ملی 110 ماده ای را به 5 ماده تقلیل داد و در عین حال ماده ای را به آن افزود که صرفا بیانگر ستایش از سیستم رهبری خودش به حساب می آید.

 

این سوگند نامه که در دهه 1970 زمان کیم ایل سونگ، پدر بزرگ رهبر فعلی و بنیانگذار کره شمالی تدوین شد و برای قرائت اجباری توسط همه شهروندان این کشور در مناسب های ملی همگانی شد، به تمجید از عقل و عظمت کیم (پدر بزرگ) و فرزندش کیم جونگ ایل می پردازند که رهبر فعلی بعد از مرگش در سال 1994 جانشین او شد.

 

این سرود همواره توسط کارگران، دانشجویان و دانش آموزان و نیروهای مسلح این کشور در همه تعطیلات ملی، مراسم های سالگر حزب کارگر کره شمالی قرائت می شود و شهروندان این کشور مجبور هستند برای اعلام وفاداری خود به آرمان های ملی و ایدئولوژیکی این حزب و دو رهبر قبلی کشور همه 10 بند آن را در محیط کار، تحصیل و خانواده قرائت کنند وگرنه یک شهروند به طور بالقوه نامطلوب سیاسی تلقی خواهند شد.

 

این سوگند نامه که برای 40 سال دست نخورده باقی ماند این بار توسط رهبر فعلی که برای چندمین بار تابوهای ملی و ایدئولوژیکی کشور را نقض کرده است مورد بازبینی قرار گرفته است.

 

او به بهانه بهانه صرفه جویی در وقت قرائت این سوگندنامه بطور خاص بخش هایی از آنرا حذف کرد که بر دستاوردها و آرمان های پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون تاکید داشت و در عین حال تکرار آن آرمان ها را جایگزین بیان آرزوها و برنامه های مدیریت ملی خودش کرد.

 

یعنی یک بند اختصاصی به این سوگندنامه افزود که در واقع اعلام وفاداری صرف به ایدئولوژی و رهبری کیم جونگ اون به حساب می آید.

 

تاکنون در این کشور کسی پیدا نشده بود آرمان های رهبران گذشته را نادیده گرفته باشد و یا خواسته باشد به ارزش های حاکم در خاندان کیم یا پدران ملت تعدی کرده باشد.

 

اما کیم نوه که رهبری فعلی کشور را برعهده دارد امروزه هیچ وقعی بر روح ارزش های خاندان خود ننهاده و سعی کرده است ارزش های جدیدی که خود آنها را قبول دارد به مردم این کشور تلقین و دیکته کند.

 

برخی از تحلیلگران از این اقدام کیم اونگ اون به ویژه بعد از مذاکره 10 روز گذشته اش با رهبر دشمن تاریخی کره شمالی یعنی آمریکا، به عنوان اقدامی نمادین برای تضعیف سیستم نظامی گری و کاستن روحیه سیاسی و نظامی تندروانه از محافل سیاسی این کشور که همچنان به ارزش های گذشته وفادار هستند، یاد می کنند.

 

کیم جونگ اون دو سال گذشته در 21 خردادماه نیز با کشیدن سیگار در انظار عمومی خط مشی عمومی حزب حاکم کارگر کشور خود در راستای مبارزه با استعمال دخانیات و تبلیغ شیوه سالم زندگی را زیر پا گذاشته بود.

 

رسانه های دولتی کره شمالی عکسی را در همان روز از او در حال سیگار کشیدن منتشر کرده بودند که در جریان بازدیدش از یکی از اردوگاه های استراحت کودکان گرفته شده بود.

 

پیشتر کره شمالی برنامه‌ ویژه ای را در روز جهانی بدون دخانیات در مورد خطرات مصرف سیگار ترتیب داده بود که در نتیجه آن ممنوعیت سیگار کشیدن در سینماها، تئاترها، مدارس، بیمارستان‌ها، پیاده‌روها و سایر مکان‌های عمومی تشدید شد و حتی برای تخطی کنندگان از این مقررات نیز پیگرد قانونی سخت در نظر گرفته شده بود.

 

کیم- جونگ ایل رهبر انزواجوی کره شمالی و پدر رهبر فعلی که قبلا یک سیگاری قهار بود نیز در سال 2007میلادی به توصیه پزشکان به خاطر مشکلات قلبی سیگار را ترک کرده بود و در آن روز با اعلام خبر سیگار کشیدن رهبر جدید، برمردم این کشور ثابت شده بود که او خودش از رعایت آن قانون ملی امتناع ورزیده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------