ارفاق عجیب آمریکا به یک داعشی سابق



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش
مقام‌های آمریکایی در اقدامی غیر معمول خواستار ارفاق و آسان‌گیری برای یک مهاجر بنگلادشی شدند که اذعان دارد به سوریه سفر کرده و از گروه تروریستی داعش حمایت به عمل آورده است. به گفته مقام‌ها، او لیاقت دریافت فرصتی دوباره را دارد زیرا اطلاعات به‌موقعی درباره تهدیدات تروریستی به اف‌بی‌آی داده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شبه‌نظامی سابق که ساکن نیویورک است، چهارشنبه در جلسه دادگاه فدرال با گریه و زاری خود را احمقی توصیف کرد که از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کرده و به سرعت اغفال شده است. این جوان ۲۹ ساله به قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت: من مرتکب بزرگترین اشتباه زندگی‌ام شدم. من احمق و گمراه شدم و خودم را به دردسر سنگینی انداختم.

 

قاضی پرونده امروز (پنج‌شنبه) درباره حبس یا آزادی مشروط او تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

دادستان‌های فدرال در پرونده‌های متعددی که به افراطگرایان ارتباط داشته است خواستار صدور حبس‌های بلندمدت شدند؛ حتی زمانی که آنها از پیوستن به این گروه در خارج یا اجرای توطئه‌ای در خاک آمریکا باز مانده بودند. متهم این پرونده جدید هم سال ۲۰۱۴ ماه‌ها در این گروه حضور داشته و حضور آن با تصمیم داعش برای تشکیل خلافت خودخوانده در رقه سوریه همزمان شد و این فرد با نفوذ توانست به اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کند.

 

به گفته دادستان‌ها، متهم ساعاتی پس از فرار از کمپ داعش در سوریه، دولت را در جریان اطلاعات استراتژیک، فنی، روش‌ها، روندها، پرسنل و عملیات‌های لجستیکی قرار داده است. به گفته دادستانی، او به محض بازگشت به آمریکا در بخشی از توافق همکاری به تامین حمایت لجستیکی از شبه‌نظامیان داعشی اقرار کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------