ترامپ: حرفی درباره خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی در میان نیست



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، علی رغم نارضایتی از عملکرد سازمان تجارت جهانی، قصد ندارد آمریکا را از این گروه بین‌المللی خارج کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران همراهش در هواپیمای ریاست جمهوری گفت: من از خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی حرف نمی‌زنم.

 

ترامپ با این جمله به گزارشی پاسخ داد که تاکید کرده بود رئیس‌جمهور آمریکا به طور خصوصی به مشاورانش اعلام کرده که قصد دارد آمریکا را از سازمان تجارت جهانی خارج کند؛ اقدامی که تجارت جهانی را با شکست مواجه می‌کند و بازارهای بین‌المللی را نیز دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد.

 

ترامپ در عین حال درباره سازمان تجارت جهانی گفت: در این سازمان رفتار بسیار بدی با ما دارند و این وضعیت به هیچ عنوان عادلانه نیست.

 

ترامپ یکی از منتقدان دیرینه سازمان تجارت جهانی است. وی در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش نارضایتی خود را از این سازمان ابراز کرده و گفته بود به خاطر مذاکرات بدی که روسای جمهور پیشین آمریکا در هر دو حزب داشتند کشورهای دیگر از آمریکا سوءاستفاده می‌کند.

 

او اوایل سال جاری میلادی تعرفه‌هایی را بر واردات آلومینیوم و فولاد اعمال کرد که باعث درخواست‌های تجاری جدید شد که هیات‌های سازمان تجارت جهانی به آنها رسیدگی خواهند کرد. این تعرفه‌ها همچنین منجر به اقدام تلافی جویانه از جانب متحدان آمریکا از جمله کانادا و اتحادیه اروپا شد.

 

ترامپ اعمال تعرفه‌هایی بر واردات خودرو را نیز درنظر دارد؛ اقدامی که قطعا منجر به یک دعوی قضایی جدید در سازمان تجارت جهانی خواهد شد.

 

اوایل روز جمعه مارک شورت، مدیر امور حقوقی کاخ سفید به نارضایتی ترامپ از سازمان تجارت جهانی اذعان کرد؛ سازمانی که ترامپ پیشتر آن را نهادی ناعادلانه و فاجعه‌ای برای آمریکا توصیف کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------