آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

کاخ سفید: پمپئو ۱۵ تیر به کره شمالی می‌رود



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,پمپئو
سخنگوی کاخ سفید از سفر ششم ژوئیه (۱۵ تیر) مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی برای گفت: وگو با کیم جونگ اون درباره عاری سازی از سلاح اتمی خبر داد. سارا هاکابی سندرز روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطلب را مطرح کرد و افزود: لحظه مهمی برای کره شمالی وجود دراد و به نظر می‌رسد آن‌ها تغییر مثبتی دارند.

 سخنگوی کاخ سفید از سفر ششم ژوئیه (۱۵ تیر) مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی برای گفت: وگو با کیم جونگ اون درباره عاری سازی از سلاح اتمی خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، سارا هاکابی سندرز روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطلب را مطرح کرد و افزود: لحظه مهمی برای کره شمالی وجود دراد و به نظر می‌رسد آن‌ها تغییر مثبتی دارند.

 

وی ادامه داد: ما در حال رایزنی برای ادامه مذاکرات هستیم و بیش از این نمی‌توانم چیزی بگویم.

 

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از سفر پمپئو به پیونگ یانگ، توکیو، هانوی، ابوظبی و بروکسل در تاریخ پنجم تا دوازدهم ژوئیه (۱۴ تا ۲۲ تیر) خبر داد.

 

وی دو روز در پیونگ یانگ خواهد بود تا برای ادامه پیشرفت‌های پیش رو که در نشست سنگاپور دونالد ترامپ و کیم جونگ اون توافق شده است، گفتگو کند.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین در هفتم و هشتم ژوئیه به توکیو پایتخت ژاپن خواهد رفت و در آنجا با مقامات ژاپنی و وزیر خارجه کره جنوبی هم درباره تعهد مشترک خود در زمینه عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای مذاکره کند.

 

پمپئو بخشی از روز هشتم و نهم را در هانوی خواهد بود تا با مقامات ارشد ویتنامی درباره مسایل منطقه‌ای و دوجانبه تبادل نظر کند.

 

پس از آن، وزیر خارجه آمریکا خود را به ابوظبی خواهد رساند تا با مقامات اماراتی برای تقویت همکاری‌های دو کشور و پیشبرد اهداف مشترک امنیتی و اقتصادی گفتگو کند.

 

پمپئو این سفر دوره‌ای خود را با شرکت در نشست سران ناتو در بروکسل که در دهم تا دوازدهم ژوئیه برگزار خواهد شد به پایان می‌برد.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این نشست، متحدان ناتو در مورد افزایش هزینه‌های دفاعی و تقسیم بار مالی آن، افزایش بازدارندگی و دفاع و تلاش‌ها برای تقویت ناتو در مبارزه با تروریسم بحث خواهند کرد.

 

نوئرت ادامه داد: پمپئو همچنین در شورای انرژی آمریکا-اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد و میزبان نشست مشترک وزرای خارجه عضو ائتلاف برای شکست داعش با ناتو در بروکسل خواهد بود.

 

**دستگیری فرد مرتبط با القاعده

سخنگوی کاخ سفید همچنین به دستگیری یک نفر که به همکاری با القاعده اعتراف کرده است خبر داد و گفت: وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا در عملیاتی مشترک فردی را که حامل مواد منفجره بود و از سوی القاعده پشتیبانی می‌شد، دستگیر کرده اند.

 

سندرز افزود: این مظنون اعتراف کرده است که می‌خواسته در روز چهارم ژوئیه (۱۷ تیر) در جشن روز استقلال آمریکا عملیات انفجاری انجام دهد.

 

به گفته اف بی آی، «دِمِتریوس پیتس» فردی است که به حمایتش از القاعده اذغان کرده و روز یکشنبه پس از آنکه در گفت: وگو با یک مامور مخفی، قصدش برای بمب گذاری در راهپیمایی روز استقلال آمریکا در شهر کلیولند در ایالت اهایو را در میان گذاشته، دستگیر شده است.

مامور رسیدگی به این پرونده، اعتراف برای انجام یک حمله تروریستی در خاک آمریکا و نیز پیوستن به یک سازمان تروریستی خارجی را مایه نگرانی دانست.

 

سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وزارت دادگستری و اف بی آی به خاطر دستگیری این فرد مهاجم تشکر کرده است.

 

**دیدار ترامپ-پوتین

سندرز درباره دیدار اعلام شده روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ۱۶ ژوئیه و اینکه آیا الحاق کریمه به روسیه به رسمیت شناخته می‌شود، گفت: آمریکا الحاق کریمه به روسیه را رسمیت نمی‌شناسد و تحریم‌های آمریکا تا زمانی که روسیه کریمه را به اوکراین بازنگرداند، ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------