اختیارات اردوغان افزایش یافت



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , اردوغان
ترکیه روز چهارشنبه طی فرمانی، قدرت رئیس جمهور را افزایش داد. این اقدام پس از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ماه گذشته و تصمیم برای حرکت به سوی یک ریاست جمهوری اجرایی در ترکیه انجام شد. 

اختیارات رئیس‌جمهور ترکیه در پی حرکت این کشور در چارچوب ایجاد تغییرات در نظام سیاسی، امروز چهارشنبه افزایش یافت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ترکیه روز چهارشنبه طی فرمانی، قدرت رئیس جمهور را افزایش داد. این اقدام پس از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ماه گذشته و تصمیم برای حرکت به سوی یک ریاست جمهوری اجرایی در ترکیه انجام شد.

 

فرمان فوق، قوانین ترکیه از سال ۱۹۲۴ تا ۲۰۱۷ را تغییر می‌دهد و ارجاعات به نخست وزیر و کابینه وزیران را به رئیس جمهور و دفتر ریاست جمهوری تغییر می‌دهد.

 

مردم ترکیه سال گذشته در یک همه پرسی به یک ریاست جمهوری اجرایی قدرتمند رای دادند. بر اساس تغییرات ایجاد شده، مقام نخست وزیری حذف می‌شود و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه می‌تواند بدون نیاز به تاییدیه پارلمان، وزرا را کنترل و کارکنان دولتی را برکنار کند.

 

آنکارا از وقوع کودتای نظامی نافرجام و اعلام وضع اضطراری ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون با نادیده گرفتن پارلمان فرمان‌هایی را صادر کرده است. اردوغان وعده داده بود پس از انتخابات وضع اضطراری را لغو کند. فرمان جدید پس از اینکه اردوغان در ۸ یا ۹ ژوئیه سوگند ریاست جمهوری ادا کند، به اجرا در می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------