آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار ماکرون نسبت به رشد ناسیونالیسم در اروپا



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماکرون
رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد، مبارزه میان ناسیونالیست‌ها و ترقی خواهان در کانون انتخابات پارلمانی سال آتی اتحادیه اروپا قرار دارد؛ نقطه عطفی که آینده اروپا را تعیین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان یک سخنرانی 90 دقیقه‌ای در گردهمایی 900 قانونگذار فرانسوی در کاخ ورسای ارزیابی خود را از آنچه که بحران واقعی اروپا می‌داند اعلام کرد.

 

قانونگذاران فرانسوی روز دوشنبه در کاخ ورسای گردهم آمده بودند تا نقطه نظرات و دیدگاه‌های امانوئل ماکرون برای چهار سال آینده را بشنوند.

 

این تشکیل جلسه در حالی صورت گرفت که نظرسنجی‌های متوالی از کاهش محبوبیت ماکرون خبر مکی‌دهند.

 

ماکرون اذعان کرد که ترس و عصبانیت در بین رای دهندگان به وی کمک کرد تا در سال 2017 میلادی زمام امور کشور را به دست گیرد و گفت: به همین خاطر است که من در حال حاضر در مقابل شما فروتن اما محکم ایستاده‌ام‌.

 

منتقدان امانوئل ماکرون مدعی هستند که فروتنی جز خصوصیات ماکرون حساب نمی‌شود و برای ادعای خود به تصمیم وی برای ایراد سخنرانی سالانه به سبک فرانسوی در کاخ طلایی که هیچ یک از اعضای مجلس‌های علیا و عوام حق پاسخ به آنها را ندارند، اشاره کردند.

 

ماکرون در ابتدای سخنرانی خود درخصوص این اتهامات گفت: این سرزنش بسیار عجیب است.

 

وی برنامه‌هایی را برای اصلاح قانون اساسی سال 2008 میلادی درخصوص سخنرانی‌های ریاست جمهوری در جمع قانونگذاران مطرح کرد به طوری که وی بتواند سال آینده اظهارنظرات را شنیده و به آنها پاسخ دهد. برای روسای جمهور فرانسه امری نادر است که برای قانونگذاران تشکیل جلسه دهند اما برای ماکرون از سال 2017 میلادی که زمام امور را به دست گرفته این دومین بار است که چنین سخنرانی‌ را در کاخ باشکوه ورسای برای قانونگذاران ایراد می‌کند.

 

برخی قانونگذاران این جلسه را تحریم کردند و سخنرانی ماکرون را به عنوان تمرینی برای سلطنت و پادشاهی به باد انتقاد گرفتند.

 

ژان لوک ملانشون، رهبر جریان چپ افراطی فرانسه گفت: ما احضار شدیم تا شکوه و جلال ماکرون را تحسین کنیم.

 

ماکرون که با تکیه بر اصلاحات اقتصادی توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود در جریان این سخنرانی تلاش کرد تا از خودش در برابر اتهاماتی مبنی بر اینکه وی تنها رئیس‌جمهور ثروتمندان است، دفاع کند.

 

وی گفت: می‌خواهم از ریاست جمهوری برای پایه ریزی برای یک پیمان اجتماعی جدید استفاده کنم. هدف من ایجاد یک کشور آینده نگر و خوشبخت قرن بیست و یک است. کشوری ثروتمند که در آن یک اقتصاد قوی با سرمایه گذاری‌های خارجی سالم، عدالت اجتماعی را تضمین می‌کند. من در این نقطه نظرات جدید تمامی اقشار جامعه را در نظر گرفته‌ام اما در عین حال مردم را از مسئولیت‌هایشان نیز آگاه می‌سازم.

 

ماکرون در جریان این سخنرانی به ظهور ناسیونالیسم به عنوان یکی از چالش‌های اصلی که به فرانسه و شرکای اروپایی‌اش نزدیک می‌شود، اشاره کرد.

 

وی گفت: مقابله با نیروهای ناسیونالیست جنگ دهه حاضر در یک اتحادیه اروپای بسیار کند و مقرراتی خواهد بود.

 

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در سال 2019 میلادی گفت: این مبارزه در قلب انتخابات سال 2019 اروپا قرار خواهد داشت. انتخاباتی که یک نقطه عطف خواهد بود.

 

ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فرانسه مارین لوپن، رهبر ناسیونالیست راست افراطی را شکست داد اما احزاب پوپولیست که اکثرا سیاست‌های ضد اتحادیه اروپا و یا ضد مهاجرت دارند توانستند در ایتالیا و دیگر کشورهای شرق اروپا قدرت را در دست گیرند.

 

وی گفت: مبارزه‌ای در حال وقوع است که آینده اروپا را تعیین خواهد کرد. در جریان انتخابات پارلمانی سال 2019 اتحادیه اروپا مشخص خواهد شد که ناسیونالیسم اصلاح شده روی کار می‌آید یا ترقی خواهی معاصر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------