آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

مقاله آندرس فوگ راسموسن درباره "نیاز ترامپ به ناتو"



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,آندرس فوگ راسموسن
آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل اسبق ناتو در مقاله‌ای به همراه الیوت ال‌.انگل، قانونگذار دموکرات آمریکا گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اکنون بیشتر از هر زمان به ناتو احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، آنها در این مقاله نوشتند: ناتو همانطور که ترامپ گفته از آمریکا بهره‌برداری نمی‌کند.

 

آنها تصریح کردند: صلح و ثبات نسبی که ناتو و نهادهای دیگر بعد از جنگ جهانی برای آمریکا و اروپا در قرن بیستم به وجود آورند را نباید دست‌کم گرفت و کشورهای متحد به همراه رهبری آمریکا شرایطی برای موفقیت مردم آمریکا و اروپا و شکست تهدید کمونیسم ایجاد کردند.

 

آنها گفته‌اند، امروز جهان با خطر جدید روبرو است و چالش‌های مشترک ما کم اهمیت نیستند که شامل تهدید روسیه، تروریسم فراملیتی، جنگ سایبری و دزدی دریایی و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی می‌شوند.

 

آنها در این مقاله هشدار دادند، همانطور که آمریکا از ناتو برای ارائه امنیت مشترک و مقابله با اتحاد شوروی حمایت کرد، امروزه نیز عقب نشینی آمریکا به دیکتاتورها اجازه پیشرفت خواهد داد.

 

آنها در انتها نتیجه گیری کردند: باید به خاطر داشته باشیم که پذیرش رهبری جهانی آمریکا از سوی هم‌پیمانان ناتو از پیش مقرر شده نیست و آمریکا نفع گزافی از نظم جهانی که ایجاد کرده و 70 سال برای حفظش جنگیده، می‌دهد و ترامپ این نظام را به قیمت به خطر انداختن آمریکا و شرکا و هم‌پیمانانش برمی‌چیند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------