ترامپ قصد دارد سوریه را به پوتین واگذار کند اما به یک شرط: «عدم حضور ایران»



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ  پوتین
ترامپ از پوتین می خواهد کانال او در برابر ایرانی ها باشد و صرفنظر از احتمالات اشتباهی که در ارزیابی هایش از تهران دارد، پوتین می تواند نقش مهمی در هماهنگی با آمریکا در مورد تهران ایفا کند. ایالات متحده می داند که احتمال کسب دستاوردهای بیشتری برای آن در سوریه وجود ندارد، از این رو قصد دارد سوریه را به روسها واگذار کند و ...

به گزارش انتخاب،عامر نعيم الياس در البناء نوشت: در حالی که به نظر می رسد نشست رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بر راه حل هایی برای پرونده های حاضر در سوریه، با عنوان حضور ایران در این کشور متمرکز شود، دنیس راس در این رابطه در مقاله ای برای واشنگتن پست نوشت: «در نشست هلسینکی ترامپ طی دیدار با پوتین چه باید بکند؟ باید به توافقی برسد که از خلال آن بر این نکات متمرکز شود:ایالات متحده حضور نیروهای خود در سوریه را حفظ کند، تا زمانی که نفوذ مداوم ایران در سوریه کنترل نشود، این مساله منجر به جنگی گسترده بین اسرائیل و ایران می شود. امریکا باید از اسرائیل کاملا حمایت کند و اینطور نشان دهد که بهتر است پوتین توسعه نفوذ ایران در سوریه را متوقف کند تا مقابله ای مستقیم بین ایران و اسرائیل روی ندهد.

 

البناء ادامه داد: آنچه راس در این مقاله ذکر کرده است، همنوایی زیادی با خواسته های اسرائیل دارد و تمرکز آمریکا بر حضور ایران در سوریه در حالی است که به حضور نظامی کم رنگ نیروهای آمریکایی در سوریه قانع شده اند. این مساله ارتباط مستقیمی با تحولات میدانی در سوریه دارد که باعث شده است آمریکایی ها یک گام به عقب برگردند و اینطور وانمود کنند که این راه حل سوم آنها برای توجیه عقب نشینی شان است، در حالی که صحبت در مورد مذاکره آمریکا همچنان مطرح است.

 

در واقع ترامپ از پوتین می خواهد کانال او در برابر ایرانی ها باشد و صرفنظر از احتمالات اشتباهی که در ارزیابی هایش از تهران دارد، پوتین می تواند نقش مهمی در هماهنگی با آمریکا در مورد تهران ایفا کند. ایالات متحده می داند که احتمال کسب دستاوردهای بیشتری برای آن در سوریه وجود ندارد، از این رو قصد دارد سوریه را به روسها واگذار کند و این تغییر مواضع امریکا در مورد سوریه نتیجه تحولات میدانی و قدرت مسکو برای اداره بازی در سوریه در سطوحی عالی است. تمایل آمریکا به عقب نشینی از سوریه روز به روز بیشتر می شود، به این امید که ترامپ بتواند به التزامهای خود که در نشست با پوتین در هلسینکی مطرح می کند پایبند باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------