پامپئو: ترامپ در برابر روسیه "قدرتمند" عمل کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
دولت ترامپ وضعیتی را از دوره‌های گذشته به ارث برده که در آن روسیه "سراسر آمریکا را مدیریت می‌کرد". 

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، ترامپ در دفاع از آمریکا در برابر روسیه، قدرتمند عمل کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: دولت در اقداماتش برای جلوگیری از رفتار بد روسیه عملکردی قاطع داشته و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حفاظت از آمریکا در برابر تهاجم روسیه قدرتمند عمل کرده است.

 

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، دولت ترامپ وضعیتی را از دوره‌های گذشته به ارث برده که در آن روسیه "سراسر آمریکا را مدیریت می‌کرد".

 

پامپئو همچنین درخصوص این که روسای جمهور آمریکا و روسیه در نشست اخیر خود در هلسینکی به توافق لفظی مهمی دست پیدا کرده باشند، ابراز تردید کرد.

 

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در آمریکا پس از نشست هلسینکی اظهار کرد، روسای جمهوری آمریکا و روسیه در خصوص مسائلی مرتبط با امنیت جهانی به توافقاتی دست یافته‌اند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا اما به شبکه فاکس نیوز گفت: از صحبت‌های سفیر روسیه مطمئن نیستم و نمی‌توانم زیاد روی آن حساب کنم. آن‌ها گهگاه چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

 

پامپئو با بیان اینکه فرصتی برای صحبت با رییس جمهور آمریکا درباره گفت‌وگوهای خصوصی‌اش با پوتین داشته، ادامه داد: در دیدار ترامپ و پوتین، در زمینه برخی زمینه‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شد و دو طرف توافق کردند که همکاری نزدیک‌تری برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای آغاز مذاکرات درباره کنترل تسلیحات برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای صورت دهند.

 

او همچنین به شبکه تلویزیونی EWTN گفت: ترامپ به دنبال ایجاد کانالی برای برقراری ارتباط و گفت‌وگو با روسیه بود و به این هدف دست یافت.

 

وزیر امورخارجه آمریکا هم‌چنین از جنجال‌های به وجود آمده پس از این نشست انتقاد کرد و گفت، هدف رییس جمهور آمریکا بازگرداندن دو کشور از راه غلط به مسیر درست بود.

 

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت، اطمینان دارد که روسیه به مداخله در انتخابات آمریکا و امور داخلی سایر کشورهای غربی ادامه می‌دهد.

 

وی در این باره گفت: مطمئنم که روسیه به تلاش برای تضعیف دموکراسی غربی در سال 2018، 2019 و سال‌های بسیار طولانی ادامه خواهد داد و به عنوان رهبران دولت آمریکا این وظیفه ما است که هر چه در توان داریم، انجام دهیم تا از مداخله آنان نه تنها در انتخابات، بلکه در امور گسترده دیگر نیز جلوگیری کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------