آیا بزودی شاهد مجازات ترامپ خواهیم بود؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترامپ
الميادين نوشت: اغلب رهبران سیاسی موثر در دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در ایالات متحده در مورد مخالفت با رفتار و گفتار ترامپ در نشست هلسینکی اتفاق نظر دارند و برخی از انها حتی او را به ارتکاب خیانتی بزرگ در حق آمریکا متهم کردند. 

به گزارش  انتخاب ، این رسانه عرب زبان ادامه داد: گروهی از افسران و مسئولان اطلاعاتی سابق امریکا تصریح کرده اند مجازات ترامپ ضروری است، چرا که با رفتارهای خود سوالهایی را در مورد واقعیت پایبندی او به اجرای منصب مهم ریاست جمهوری به نحوی موافق به منافع کشور، در اذهان مردم ایالات متحده برانگیخته است.

 

شاید از بارزترین اختلافهای داخلی در دستگاه حاکم در ایالات متحده، صحبتهای چاک شومر، سناتور نیویورک در مجلس سنای آمریکا باشد که از اعضای این مجلس خواست تحریمها را علیه روسیه اعمال کنند و از تایید ترامپ دست بردارند؛ چرا که او از اقدام هم پیمانان ایالات متحده در مورد خرید سلاح از روسیه چشم پوشی کرده است. شومر به همکاران خود هشدار داد از تعلل در اتخاذ اقداماتی قاطع در این باره خودداری کنند.

 

در طرف مقابل، پایگاه حامی ترامپ قرار دارد که از مواضع او در هلسینکی دفاع کرده و بر این عقیده اند که نشست ترامپ با پوتین سهم مهمی در برداشتن گامهایی جدی به سمت تحقق صلح دارد.

 

مسیر سیاست آمریکا به طرف روسیه و اختلافاتی که جهان در دیدگاه موسسات حاکم در آمریکا در خصوص این موضوع مشاهده کرد، نشان دهنده دو دستگی در مفاصل تصمیم گیری در ایالات متحده است. همانطور که نیویورک تایمز در این خصوص نوشت:«ترامپ آغوش خود را برای روسیه باز می کند و دولتش مشت خود را برای ان گره می کند!».

 

دو حزب حاضر در ایالات متحده از هر مناسبتی برای حمله به یکدیگر استفاده می کنند و هر دو در گفته ها و انتقاداتشان خود را صاحب حق می دانند. جمهوری خواهان عادت کرده اند اوباما را متهم به نرمش با روسیه کنند و استدلال آنها دیدار اخر او با مدودف است.

 

با استناد به صحبتهای راد روزنستاین در مورد اینکه صلاحیت در مورد بررسی قضایی موضوع دخالت روسها به بخش امنیت ملی مربوط می شود، یعنی تحویل متهمان این پرونده به دستگاه قضایی بعید است و طبق قراردادهای امضا شده بین دو کشور روسیه و آمریکا، روسیه هیچگاه کسانی که تابعیت روسی دارند را برای پیگرد قضایی به آمریکا تحویل نمی دهد، به نظر می رسد آمریکایی ها درباره پیگیری قضایی این مساله خیلی جدی نیستند.

 

اما با طرح دوباره این موضوع انتظار می رود بار دیگر اختلافات داخلی در مورد واقعیت اتهامات به اوج خود برسد. این در حالی است که حامیان ترامپ به طور جدی و قدرتمند این بار موسسات مخالف ترامپ را از منبر بین المللی به چالش کشیده اند. در حقیقت اتهاماتی از قبیل خیانت که این روزها متوجه رئیس جمهور آمریکا شده است، می تواند شکافهای موجود در دستگاه سیاسی را عمق بخشد. بر این اساس، روزهای آینده در آمریکا می تواند شاهد تحولاتی گسترده باشد، بویژه آنکه ترامپ آماده عقب نشینی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------