طالبان آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا را تایید کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , طالبان
طالبان انجام مذاکرات نمایندگان این گروه با مقامات آمریکایی را تایید کرد. 

به گزارش مهر، پس از انتشار گزارش ها مبنی بر دیدار «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان طالبان در قطر، گروه طالبان اعلام کرد که فضای عمومی این مذاکرات دوستانه و گفتگوی دو طرف نیز مثمر ثمر بوده است.

 

یک مقام طالبان که خواست نامش فاش نشود گفت که نمایندگان طالبان با شماری از مقامات آمریکایی به رهبری ولز هفته گذشته در دوحه، پایتخت قطر دیدار داشته‌اند.

 

به گفته وی در این نشست توافق شد تا مذاکرات بین آمریکا و طالبان ادامه یابد. هفته گذشته نیز گزارش‌هایی در این مورد منتشر شد اما تاکنون هیچ مقام رسمی آمریکایی و افغان این دیدار را تایید نکرده‌ است.

 

این درحالی است که طالبان همواره گفتگو با دولت افغانستان را رد کرده و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شده است.

 

پیشتر نیز گزارش هایی منتشر شده بود که نمایندگان آمریکا و طالبان چندین بار به صورت غیر مستقیم در قطر، افغانستان و امارات متحده عربی دیدار داشته‌اند.

 

همچنین چند هفته قبل، «دونالد ترامپ» به دیپلمات‌های خود دستور داد تا به صورت مستقیم با طالبان وارد مذاکره شوند زیرا روند صلح به رهبری افغان‌ها ناکام بوده است.

 

اما دولت افغانستان و شورای عالی صلح این کشور تاکید دارند که نقش آمریکا در روند صلح، تسهیل کننده خواهد بود و این روند باید به رهبری افغان‌ها صورت گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------