آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا بحث تعهد کره شمالی به وعده‌هایش را در نشست آ.سه.آن پیگیری می‌کند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
پس از به وجود آمدن تردیدهایی درباره تعهد کره شمالی به انجام وعده‌هایش، وزارت خارجه آمریکا انتظار دارد که پیونگ یانگ به قوله‌هایی که برای توقف برنامه‌های اتمی و موشکی خود داده، عمل کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوالات و تردیدها درباره تعهدات کره شمالی در خلع سلاح اتمی پس از آن به وجود آمد که ماهواره جاسوسی آمریکا تصاویری را از فعالیت مجدد در کارخانه تولید کننده موشک‌های بالستیک کره شمالی با قابلیت رسیدن به ایالات متحده منتشر کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا این احتمال را مطرح کرده که مایک پامپئو، وزیر خارجه در جریان حضور در نشست کشورهای عضو آ.سه.آن در سنگاپور با مقام های کره شمالی دیدار کند.

 

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما در برخی از نشست ها در سنگاپور با مقام های کره شمالی دیدار خواهیم داشت. مطمئنم که جلوی چنین مساله‌ای را نمی توان گرفت اما خوب برنامه‌ریزی هم برایش نداریم.

 

وی ادامه داد، آمریکا، کره شمالی را به سمت تحقق وعده‌هایی که در نشست ژوئن در سنگاپور درباره خلع سلاح اتمی درباره آنها صحبت شد، سوق می دهد.

 

یکی دیگر از مقام های وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که پامپئو از مقام های حاضر در نشست در سنگاپور و در جریان سفرش به اندونزی و مالزی از مقام های این کشورها خواهد خواست تا درباره تحریم ها علیه پیونگ یانگ انسجام و همبستگی داشته باشند.

 

وی همچنین گفت که نگرانی‌هایی درباره فروش سوخت به صورت غیرقانونی به کره شمالی و با وجود تحریم های سازمان ملل وجود دارد و ادامه داد که کره شمالی روز شنبه در نشست گروه آ.سه.آن حضور دارد.

 

براساس تحریم های سازمان ملل، واردات نفت خام به کره شمالی به چهار میلیون و 500 هزار بشکه تولیدات نفتی در سال محدود شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------