ترامپ از جان کلی خواست تا ۲۰۲۰ رئیس دفتر کاخ سفید بماند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,جان کلی و ترام
یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد، رئیس دفتر کاخ سفید توافق کرده که تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی در سمت خود باقی بماند؛ اقدامی که بر شایعاتی مبنی بر خروج قریب‌الوقوع وی از کاخ سفید به خاطر تنش با رئیس‌جمهور خط باطل می‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این مقام تاکید کرد، جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید روز دوشنبه به کارمندان کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته تا در سمت خود باقی بماند و کلی نیز در پاسخ اعلام کرده که از این درخواست پیروی خواهد کرد.

 

این خبر ابتدا توسط روزنامه "وال‌استریت ژورنال" منتشر شد و با توجه به دوره تصدی پر سروصدا و پر آشوب کلی در کاخ سفید خبری غیرمنتظره محسوب شد.

 

اما روز دوشنبه هنگامی که جان کلی اولین سالگرد تصدی‌اش به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید را جشن گرفت،‌ تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌ها باطل شدند. ترامپ نیز در توئیتر با انتشار عکسی از خودش در کنار جان کلی در حالی که لبخند می‌زنند، این روز را جشن گرفت.

 

ترامپ چند دقیقه قبل از آغاز این مراسم در دفتر ریاست جمهوری در توئیتی نوشت: یکسال شد که جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید شده است.

 

در چند هفته گذشته همزمان با نزدیک شدن به نخستین سالگرد تصدی جان کلی به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید گزارشات مبنی بر اینکه روزهای تصدی کلی در کاخ سفید به شماره افتاده منتشر شدند.

 

سمت رئیس دفتر کاخ سفید یک سمت بسیار دشوار و خسته کننده است و کاملا امری معمول است که افرادی که در این سمت کار می‌کنند، دوره تصدی کوتاه مدتی داشته باشند اما ثابت شده که این سمت تحت ریاست جمهوری ترامپ بسیار چالش‌برانگیزتر است.

 

کلی پس از شش ماه خدمت به عنوان وزیر امنیت ملی تابستان سال گذشته وارد کاخ سفید شده و جایگزین رینس پریباس، رئیس دفتر سابق کاخ سفید شد.

 

اختلافاتی که کلی با ترامپ داشت و همچنین نحوه برخوردش با برخی مسائل باعث شد که در هفته‌های گذشته اخباری درخصوص احتمال جایگزینی وی منتشر شود.

 

روزنامه وال‌استریت ژورنال در ماه ژوئن گزارش داد که انتظار می‌رود کلی تا ماه ژوئیه سمت خود را ترک کند. مایک مولوانی، رئیس اداره مدیریت و بودجه و نیک آیرس، رئیس دفتر مایک پنس، معاون اول ترامپ هر دو به عنوان جانشین‌های احتمالی کلی معرفی شده بودند.

 

اما کاخ سفید در همان زمان این گزارشات را رد کرد و لیندزی والتر، سخنگوی کاخ سفید گفت: به دنبال صحبتی که با رئیس‌جمهور داشتم ایشان این مقاله را رد کرده و این اخبار را جعلی و نادرست دانستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------