میشل عون: به رغم تهدیدات اسرائیل مصمم به استفاده از منابع نفتی‌مان هستیم



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,میشل عون
رئیس جمهوری لبنان در روز ارتش این کشور اعلام کرد، بیروت به رغم تهدیدات اسرائیل مصصم به استفاده از ثروت نفتی خود است. سفارت آمریکا نیز ضمن تبریک به ارتش لبنان در روز ارتش، اعلام کرد: ما به اینکه با ارتش لبنان شراکت داریم، افتخار می‌کنیم.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، میشل عون، رئیس جمهوری عراق در مراسم هفتاد و سومین سالگرد تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد: تلاش‌های اسرائیل هرگز مانع از عزم و اراده ما برای استفاده از ثروت نفتی خود نمی‌شود و لبنان در آستانه استخراج نفت قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک جزء کشورهای دارای نفت خواهد بود.

 

وی در این مراسم گفت، ارتش با همکاری و هماهنگی با نیروهای بین‌المللی نقش بسزایی در حفاظت از جنوب لبنان از جاه‌طلبی‌های اسرائیل دارد.

 

لبنان نهم فوریه قراردادی با شرکت‌های بین‌المللی یعنی شرکت توتال فرانسه و شرکت‌های بین‌المللی ایتالیا و روسیه برای استخراج نفت و گاز در دو منطقه ۴ و ۹  آب‌های منطقه‌ای خود بست.

 

این اقدام در سایه افزایش تنش میان لبنان و اسرائیل درباره منطقه شماره ۹ در آب‌های منطقه‌ای لبنان صورت گرفت که اسرائیل ادعا دارد این منطقه در آب‌های منطقه‌ای خودش قرار دارد و در صورت استخراج گاز توسط بیروت به صورت پنهانی لبنان را تهدید خواهد کرد.

 

میشل عون در این مراسم خاطرنشان کرد: هدف امروز ما شکوفایی کشور، بریدن دست فاسدان، بستن پرونده آوارگان است و باید نسبت به طرح‌های عملی برای بازگرداندن آوارگان ممنون باشیم.

 

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنم هیچ گروهی بر دیگری در روند تشکیل دولت غالب نباشد و دولت لبنان شامل تمام گروه‌ها باشد.

 

عون بار دیگر بر تلاش و همکاری خود با سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان برای تشکیل دولت تاکید کرد.

 

از سوی دیگر، سفارت آمریکا به افسران فارغ‌ التحصیل ارتش لبنان نیز بابت پشت سر گذاشتن عملیات "فجر الجرود" تبریک گفت و اعلام کرد، این عملیات ثابت کرد که مردم لبنان می‌توانند به قدرت این ارتش در دفاع از کشورشان اطمینان کنند.

 

در ادامه نیز این سفارتخانه تاکید کرد، افتخار می‌کنیم که با ارتش لبنان همکاری داریم.

 

سفارت آمریکا در ادامه افزود: دولت آمریکا در طول ۱۰ سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در زمینه‌های آموزش و تجهیزات به ارتش لبنان کمک کرده و بیش از ۳۲ هزار سرباز لبنانی را آموزش داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------