آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

جلسه محرمانه رقبای اقتصادی آمریکا درباره جنگ تجاری ترامپ



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رقبای اقتصادی دونالد ترامپ نشستی محرمانه در ژنو برگزار کردند و درباره واکنش طراحی شده خود به تعرفه‌هایی که آمریکا در جنگ تجاری کنونی وضع کرده است، رایزنی کردند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، در جلسه ژنو نمایندگانی از اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن، مکزیک و کره‌جنوبی شرکت داشتند و مساله اعمال تعرفه برای خودرو در راس دستورکار بود و احتمال طرح شکایت از آمریکا هم مطرح شد.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اعمال تعرفه ۲۵ درصدی در اوت یا سپتامبر برای خودروهایی که خارج از اتحادیه اروپا ساخته شده‌اند، تهدید کرده است. ایالات متحده همچنین تهدید کرده که بر واردات خودروهای سواری از اروپا تعرفه ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد و کشورهای درون یا بیرون اروپا نسبت به تاثیر احتمالی این اقدامات نگرانند. به گفته معاون وزیر تجارت مکزیک در امور خارجی، کشورها تصمیم گرفتند تا درباره تدابیر احتمالی بحث و رایزنی کنند.

 

روزنامه سوئیسی برنرتسایتونگ هم گزارش داد: در این جلسه نماینده‌ای از آمریکا دعوت نشده بود. شرکت‌کنندگان نمی‌خواهند آمریکایی‌ها را خشمگین کنند و هنوز امید دارند که بتوانند روی واردات خودرو با آنها توافق کنند.

 

مقام‌ها ادعای برگزاری "نشست بحران ضد آمریکایی" را رد کرده و گفته‌اند که جلسه مذکور تنها برای بررسی موضوعات مختلف با محوریت تجارت آزاد بوده است. برنرتسایتونگ همچنین گزارش داد: این هیات هنوز به تصمیمی نرسیده است اما آنها درباره شکایتی مشترک علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی صحبت کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------