آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پیشنهاد پوتین به ترامپ درباره ممنوعیت حمل سلاح در آمریکا در نشست هلسینکی



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین و ترامپ
در نشست هلسینکی در ماه گذشته میلادی، رئیس‌جمهوری روسیه شماری از پیشنهادات را درباره خلع تسلیحات نظامی، کنترل تسلیحات هسته‌ای و ممنوعیت حمل سلاح به همتای خود مطرح کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فهرستی از موضوعات پیشنهاد شده در دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، در تاریخ ۱۶ جولای در هلسینکی برای نخستین‌بار منتشر شده است که پرتو دیگری بر ماهیت این نشست می‌اندازد. 

 

در نشست هلسینکی در ماه گذشته میلادی، ولادیمیر پوتین شماری از پیشنهادات را درباره خلع تسلیحات نظامی، کنترل تسلیحات هسته‌ای و ممنوعیت حمل سلاح مطرح کرد. این خبر را روزنامه پولیتیکو در مقاله‌ای منتشر کرد. این مقاله ترجمه‌ای است از متن روسی پیشنهاداتی که از سوی رئیس‌جمهوری روسیه به همتای آمریکایی خود ارائه شده بود. 

 

براساس مقاله این روزنامه، پیشنهادهای رئیس‌جمهوری روسیه شامل تمدید پنج ساله پیمان استارت نو یا توافق مبتنی بر محدود کردن تسلیحات هسته‌ای نیز می‌شود. این توافق میان پوتین و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۰ منعقد شد و پارلمان روسیه و سنای آمریکا نیز آن را تایید کرد. 

 

در این مدرک، به تنش روزافزون اروپای شرقی نیز اشاره شد. بر این اساس، پوتین به ترامپ پیشنهاد کرد که مسکو و واشنگتن «اقداماتی را در جهت جلوگیری از حوادث و فعالیت‌های نظامی در اروپا پی بگیرند و اطمینان و شفافیت را در حوزه نظامی افزایش دهند.»

 

همچنین از مسکو از طرف دیگر خواست تا «مشاوره‌های کارشناسانه را برای شناسایی انواع بی‌ثباتی تسلیحاتی پی بگیرد‌ و در مکانیسم کنترل تسلیحات آن‌ها را در نظر بگیرد.»

 

«گرت مارکی» سخنگوی شورای امنیت ملی، در رابطه با مقاله پولیتیکو گفت: «هیچ یک از دو طرف درباره اقدامی مشخص تعهد نکردند و تنها به این بسنده کردند که باید گفت‌وگوها را ادامه دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ متن پیشنهادی مشخصی را از پوتین دریافت نکرد و ترامپ نیز متنی به پوتین نداد.» 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------