آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

انتشار سند هلسینکی درباره لابی پوتین با ترامپ



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , پوتین و ترامپ
انتشار سندی فاش کرد، ولادیمیر پوتین برای نشست جنجالی در هلسینکی با دونالد ترامپ لیستی از مواردی که تمایل داشت درباره آنها مذاکره کند به همتای آمریکایی خود تحویل داده بود. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، براساس سندی روسی که سه‌شنبه به دست پولتیکو رسید، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حین نشست خصوصی ماه گذشته، درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای و منع ورود تسلیحات در فضا، با رئیس‌جمهوری آمریکا لابی کرد.

 

به گفته یک مشاور دولت آمریکا، این سند با عنوان "گفت‌وگو روی مسائل کنترل تسلیحات" ارائه شد. با این حال کاخ سفید دریافت چنین سندی را تکذیب کرده و اظهارنظر دیگری هم نداشته است. این سند را فردی از مقام‌های روسی که مقدمات نشست را فراهم می‌کردند، گرفته بود.

 

یک منبع مطلع که در مذاکرات غیر رسمی اخیر در روسیه درباره کنترل تسلیحات حضور داشت گفت، یادداشت فوق ثابت می‌کند که پوتین مایل به حفظ همکاری با آمریکا در زمینه تسلیحات هسته‌ای است.

 

ظاهرا در این اسناد پیشنهاد تمدید پنج ساله "معاهده استارت جدید" مطرح شده بود که تسلیحات هسته‌ای را محدود می‌کند و علاوه بر آن حاوی نکات متعددی بود که می‌توانست به کاهش خطرات هسته‌ای کمک کند. همچنین پیشنهاداتی درباره تعهدات مجدد روی توافق‌هایی که موشک‌های میان برد را پوشش دهد، مطرح شد.

 

در این سند همچنین با اشاره به افزایش تنش‌ها در شرق اروپا تاکید شده بود که تدابیر مشترکی برای جلوگیری از وقوع حوادث حین فعالیت‌های نظامی مشترک در اروپا اندیشیده شود.

 

موضوعات نشست پوتین و ترامپ پیشتر اعلام نشده بود و همین موجب نگرانی گسترده در واشنگتن شد چرا که آنها دو ساعت مذاکرات خصوصی داشتند و هیچ مقام دیگری هم جزو مترجمان آنها حاضر نبود. قانونگذاران دموکرات اما تلاش کردند تا با احضار مترجم روس ترامپ اطلاعات کسب کنند. به گفته آنها، خانمی که سخنان ترامپ را ترجمه می‌کرد، احتمالا یادداشت‌هایی برداشته است و این می‌تواند اطلاعات مهمی درباره آنچه گفته شده ارائه کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------