آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نخست‌وزیر کانادا از موضع حقوق‌بشری علیه عربستان کوتاه نیامد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,نخست‌وزیر کانادا
همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان کانادا و عربستان بر سر مسائل حقوق بشری و تهدید ریاض به اتخاذ تدابیر تنبیهی،‌ نخست وزیر کانادا بر مواضع کشورش تاکید کرد و کوتاه نیامد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا حاضر نشد تا بابت زیر سوال بردن وضعیت حقوق بشری عربستان عذرخواهی کند. پیش از آن ریاض اعلام کرد تدابیر تنبیهی بیشتری علیه اوتاوا بابت انتقاداتش از پادشاهی آل سعود در نظر گرفته است.

 

تنش‌ها از روز دوشنبه زمانی که ریاض سفیر کانادا را اخراج کرد، فرستاده خود را فرا خواند و تمام روابط تجاری و سرمایه گذاری جدید را به حالت تعلیق درآورد، به شدت بالا رفت.

 

ریاض همچنین می‌گوید هزاران دانشجوی سعودی را که در کانادا مشغول تحصیل هستند به سایر کشورها منتقل می‌کند. همچنین خطوط هواپیمایی دولتی عربستان پروازها به سمت تورنتو را متوقف کرده است. پادشاهی آل سعود از اوتاوا بابت اینکه علنا سرکوب فعالان حقوق بشری در عربستان سعودی را مورد نقد قرار داده است، خشمگین است اما جاستین ترودو قاطعانه بر موضع خود اصرار کرد.

 

نخست وزیر کانادا گفت کانادا همواره قاطع و واضح در ملأعام و محافل خصوصی درباره حقوق بشر صحبت خواهد کرد. ما مایل نیستیم تا روابط ضعیفی با عربستان داشته باشیم. اوتاوا می‌داند که ریاض در رابطه با حقوق بشر پیشرفت کرده است. در همین حال کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا روز سه‌شنبه با همتای عربستانی خود گفت‌وگویی طولانی برای حل این مناقشه داشته است و مذاکرات دیپلماتیک ادامه دارد.

 

رسانه دولتی عربستان روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد: این پادشاهی تمامی برنامه‌های درمانی در کانادا را به حالت تعلیق درآورده است و در حال انتقال تمام بیماران عربستانی از کانادا به سایر کشورهاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------