آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انتقاد کره‌شمالی از اظهارات گوترش درباره خلع سلاح هسته‌ای



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره‌شمالی
کره شمالی دبیرکل سازمان ملل را به بیان "اظهارات بی‌ملاحظه" و تن دادن به خواسته آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای قابل تایید و غیرقابل بازگشت در شبه جزیره کره متهم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این اظهارات را به دنبال مذاکره با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در توکیو برای بررسی خلع سلاح هسته‌ای بیان کرد.

 

هیئت نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل باید کاری را انجام دهد که برای صلح و ثبات در وضعیت فعلی شبه جزیره کره مفید و سودمند باشد، نه آنکه فقط برای راضی کردن یک کشور خاص آواز اعمال تحریم‌ را سر دهد.

 

این بیانیه همچنین اظهارات گوترش را مبنی بر اینکه کره شمالی "با خلع سلاح هسته‌ای کامل که قابل تایید و غیرقابل بازگشت باشد می‌تواند به یک عضو عادی در جامعه بین‌الملل تبدیل شود"، بیاناتی "بی‌ملاحظه" دانست.

 

در این بیانیه‌ آمده است، کره شمالی از شنیدن بیانات گوترش در شرایطی که "جهان از نشست تاریخی آمریکا و کره شمالی و بیانیه مشترک آنان در سنگاپور حمایت و استقبال می‌کند"، "متعجب" شده است.

 

همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، کره شمالی همه پیشنهادهای آمریکا برای آغاز روند خلع سلاح کامل هسته‌ای را رد کرده است.

 

شبکه ‌CNN به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد، پیونگ‌یانگ نابود کردن بخشی از زرادخانه هسته‌ای خود در آینده نزدیک به نشانه حسن نیت را رد کرده و پیشنهادهای آمریکا را طرح‌هایی "گانگستری" خوانده است.

 

بر اساس گزارش‌ها، دولت کره شمالی اقداماتی را که تاکنون انجام داده، از جمله تصمیمش برای توقف آزمایش‌های موشکی و بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی جنگ کره، نشان‌دهنده حسن نیت خود می‌داند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------