اعتراف شرمن به نقش دولت اوباما در انتشار ویروس خطرناک استاکس‌نت



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,شرمن
وندی شرمن معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور در بخشی از مقاله خود که در نشریه فارن افرز منتشر شده اعتراف صریحی درباره نقش دولت آمریکا در انتشار ویروس استاکس نت کرده است. 

به گزارش خبرآنلاین، شرمن در این مقاله نوشته است: اوباما اصلا چنین تصوری نداشت که ایرانی ها به سرعت برنامه هسته ای که منابع فراوانی را برای ساخت آن هزینه کرده اند برخواهند چید. بنابراین، او علاوه بر ابراز علاقه اش به گفتگو، اقدام یکجانبه ای را به منظور جلوگیری از پیشرفت ایران اتخاذ کرد. در سال 2011 روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که یک ویروس رایانه ای به نام استاکس نت در شبکه سازمان انرژی اتمی ایران رها شده و در کار سانتریفیوژهای تولیدکننده اورانیوم این کشور اختلال ایجاد کرده است.

 

اوباما همچنین دستور ساخت یک بمب 30 هزار پوندی را صادر کرد که می توانست به تاسیسات غنی سازی زیرزمینی ایران در فردو نفوذ کند. دولت آمریکا رژیمی از تحریمهای اقتصادی روز به روز سختگیرانه تر را که شامل هشدار به کشورهای دیگر برای متوقف کردن واردات نفت از ایران بود ،در پیش گرفت. با این حال هدف رئیس جمهوری آمریکا صرفا تهدید ایرانی ها نبود. هدف اعمال فشار بر آنها جهت روی آوردن به مذاکره بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------