سخنگوی اردوغان: در برابر جنگ تجاری آمریکا دست‌بسته نخواهیم نشست



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , اردوغان
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش در برابر نبرد تجاری آمریکا دست‌بسته نخواهد نشست. 

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز- چهارشنبه- طی نشست خبری تأکید کرد: «نترکیه خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی در صورت آغاز این نبرد، ما دست‌بسته نخواهیم نشست».

 

وی اظهار داشت، آنکارا به حل بحران با واشنگتن با بهترین حالت امیدوار است ولی آمریکا بایستی از تلاش‌ها برای اعمال نفوذ بر دستگاه قضاییه ترکیه درخصوص حبس «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی در ترکیه دست بردارد. 

 

سخنگوی «رجب طیب اردوغان» در ادامه خاطرنشان کرد، بعید است که روابط کنونی آمریکا و ترکیه بر نقشه راه درخصوص شهر «منبج» سوریه تاثیر بگذارد.

 

وی متوسل‌شدن آمریکا به تحریم‌های اقتصادی را به‌عنوان ابزار سیاسی برای تسلیم کردن دیگران، را محکوم کرد و گفت که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی بر بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ایران، کره‌شمالی، آلمان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها اعمال کرده است و همین امر باعث بروز تنش در روابط این کشورها با آمریکا گشته است.

 

وی با اشاره به سفر امروز «تمیم بن‌حمد» امیر قطر به ترکیه و دیدارش با اردوغان گفت این سفر، دلیلی بر حمایت کامل قطر از ترکیه و تلاش آن برای بهبود روابط دوجانبه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------