آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ دستورالعمل حملات سایبری را لغو کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا دستورالعمل مربوط به زمان و نحوه انجام حملات سایبری توسط این کشور را لغو کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: ترامپ روز چهارشنبه با صدور فرمانی قواعد موسوم به «دستورالعمل سیاست گذاری ریاست جمهوری 20» را لغو کرد تا محدودیت ها در این زمینه را رفع کند. این قواعد روند و هماهنگی های بین سازمانی پیش از انجام حملات سایبری به ویژه علیه کشورهای متخاصم را تشریح می کند.

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2012 این دستورالعمل را که محرمانه بود، امضا کرد. اما «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی در سال 2013 این سند را افشا کرد.

 

هنوز معلوم نیست که ترامپ کدام بخش از قواعد و قوانین را تغییر داده و درصدد جایگزین کردن آنهاست. مقام های آمریکایی این خبر را تایید کردند اما در مورد محتوای دستورالعمل جدید اظهارنظری نکردند.

 

یک مقام دولتی این تصمیم تازه ترامپ را «یک گام تهاجمی روبه جلو» خواند که هدف آن کمک به عملیات نظامی و جلوگیری از نفوذ خارجی ها در انتخابات و مقابله با سرقت مالکیت معنوی عنوان شده است.

 

این سیاست در حوزه اختیارات وزارت دفاع و سایر آژانس های فدرال است اما مقام های آگاه توضیح مشخصی در مورد سایر آژانس ها ندادند. «جان بولتون» مشاور امنیتی ملی ترامپ آوریل گذشته هنگامی که به کاخ سفید رفت تلاش کرد تا دستورالعمل حملات سایبری دوره اوباما را لغو کند.

 

طبق دستورالعمل اوباما آژانس های آمریکا برای انجام حمله سایبری باید از برخی نهادهای دولت فدرال مجوز دریافت کنند. برخی مقام های آمریکایی گفتند که این دستورالعمل نقایصی داشت اما لغو آنها می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند، به ویژه آنکه هنوز معلوم نیست که ترامپ چه جایگزینی برای آن دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------