امیر قطر: در کنار ترکیه می ایستیم



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,اردوغان
«تمیم بن حمد آل ثانی» در حساب توئیتر خود نوشت کشورش در کنار ترکیه می ایستد چون آنکارا نیز در کنار دوحه و مسایل مربوط به ملت قطر ایستاد.

به گزارش مهر، امیر قطر در صفحه توئیتر خود نوشت که کشورش در کنار ترکیه می ایستد چون آنکارا نیز در کنار دوحه و مسائل مربوط به ملت قطر ایستاد.

 

«تمیم بن حمد آل ثانی» افزود: در چارچوب گفتگوهای مهمی که امروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشتم، اعلام کردم قطر ۱۵ میلیارد دلار در ترکیه که یک اقتصاد قوی و مولد دارد، سرمایه گذاری می کند.

 

امیر قطر پیشتر در جریان دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرده بود که کشورش ۱۵ میلیارد دلار به شکل مستقیم در ترکیه سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

در همین حال، رئیس جمهور ترکیه از امیر و مردم قطر به دلیل حمایت از کشورش تشکر کرد.

 

اردوغان با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود به دو زبان عربی و ترکی از تمیم بن حمد و مردم قطر به علت اینکه در کنار ترکیه ایستادند، تشکر کرد.

 

از سوی دیگر سالم بن مبارک آل شافی سفیر قطر در ترکیه گفت: ترکیه همپیمان راهبردی ما است و در حمایت لازم از آن تردیدی به خود راه نمی دهیم. دو کشور در زمینه موضوعات منطقه ای و بین المللی مواضع مشترکی دارند که به نفع دو ملت است. سفر امیر قطر به ترکیه گواه روابط قوی میان دو کشور است.

 

وی افزود: بسیاری از شهروندان قطری به صرافی ها برای خرید لیر ترکیه با هدف تقویت و حمایت از ارز ترکیه رفتند.

 

سفیر قطر در ترکیه گفت: ما مجددا حمایت خود از ملت ترکیه در مشکل کنونی را اعلام می داریم و بر روابط محکم با ترکیه تاکید می کنیم زیرا ترکیه جایگاه ویژه ای نزد ملت ما دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------