واکنش اردوغان به کاهش رتبه اعتباری ترکیه توسط موسسات آمریکایی



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , اردوغان
یک روز پس از آن که دو موسسه رتبه بندی آمریکایی رتبه اعتباری ترکیه را به پرریسک برای سرمایه‌گذاری تنزل دادند، اردوغان گفت با این بازی با اقتصاد کشورش مقابله می‌کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، موسسه‌های " مودی" و " استاندارد اند پورز" با اشاره به نوسانات ارزی اخیر ترکیه، رتبه اعتباری ترکیه را کاهش دادند و سرمایه‌گذاری در این کشور را پرریسک اعلام کردند. لیر ترکیه امسال ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

 

اردوغان در واکنش به این رتبه بندی جدید در سخنرانی خود در جمع اعضای حزب حاکم گفت: امروز برخی تلاش می‌کنند از طریق اقتصاد، ما را با نرخ بهره، نرخ ارز، تورم و سرمایه گذاری تهدید کنند. به آن‌ها می‌گویم می‌دانیم که در حال چه بازی‌ای هستید و با شما مقابله خواهیم کرد.

 

ریزش ارزش لیر به سایر ارزهای نوظهور جهان نیز سرایت کرده و نگرانی ها از تشدید بحران اقتصادی را افزایش داده است. بحران در ترکیه وابسته به واردات انرژی و سرمایه گذاری خارجی، بیش از همه نمادهای بانکی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

تنش ها بین آنکارا و واشنگتن پس از آن آغاز شد که  آمریکا به بهانه بازداشت یک کشیش این کشور که ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده، تحریم هایی علیه ۲ وزیر ترک وضع کرد و سپس با افزایش تنش ها، تعرفه وارداتی فولاد ترکیه ۲ برابر شد.

 

اردوغان با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا بر ضد کشورش گفت: تسلیم کسانی که طوری رفتار می کنند که ما شریک استراتژیک شان هستیم اما در عمل ما را هدفی استراتژیک قرار داده‌اند، نشده‌ایم و نخواهیم شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------