درآمد خالص و دستمزد عمران خان چقدر است؟



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,عمران خان
"عمران خان، بازیکن سابق و مشهور کریکت پاکستان که چند سالی است سودای قدرت دارد، بالاخره توانست به عنوان نخست وزیر این کشور هسته‌ای با اکثریت آرا منصوب شود. سوال مهم درباره او این است که درآمد خالص و حقوق او در این سمت چقدر خواهد بود؟"

به گزارش  ایسنا؛ روزنامه اکسپرس در گزارشی به درآمد خالص و میزان حقوق دریافتی عمران خان پرداخته است: «عمران خان با نام کامل "عمران احمد خان نیازی"، نخست وزیر ۶۵ ساله پاکستان در انتخابات ماه گذشته میلادی رای آورد و حزبش به نام تحریک انصاف پاکستان موفق شد اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند؛ ۱۵۱ کرسی از ۳۴۲ کرسی مجمع ملی. رای گیری روز جمعه در مجمع ملی برگزار شد و طی آن عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان منصوب شد تا دولت تشکیل دهد.

 

او وعده داده تا با فساد مبارزه کند، فقر را در پاکستان ۲۰۸ میلیون نفری بکاهد و همچنین قول داده تا پاکستانی نوین ایجاد کند.

 

پوشش خان، یک کت بلند سنتی موسوم به شروانی است که استایل قهرمانش و بنیانگذار پاکستان، محمدعلی جناح است.

 

او در جریان مراسم سوگند نخست وزیری گفت: من به پاکستان ایمان و اعتقاد دارم.

 

درآمد خالص عمران خان چقدر است؟

براساس گزارش وبسایت Celebrity Networth، درآمد عمران خان ۵۰ میلیون دلار یا ۳۸ میلیون پوند است.این بازیکن سابق کریکت در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده و در جایگاه یک پوپولیست، قدرت گرفته است.او پیام‌های ضد فساد را در جامعه پاکستانی گسترانیده که به شدت مورد قبول جوانان این کشور بوده و آنها را به خود جذب کرده است.

 

در ژوئن سال جاری میلادی، کمیسیون انتخابات پاکستان جزئیات دارایی‌های خان ۶۵ ساله را منتشر کرد.

 

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان به این نهاد انتخاباتی اعلام کرده بود که خالص دارایی‌هایش ۳۸ میلیون روپیه یا معادل ۴۲۷ هزار پوند است.

 

براساس مدارکی که در اختیار پایگاه خبری داون گذاشته شده، خالص دارایی‌های او در ۳۰ ژوئن ۳۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۹۳ روپیه یا ۴۳۵ هزار پوند است.

 

در یک سال گذشته عمران خان ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۱۱ روپیه معادل ۵۴ هزار پوند درآمد داشته و ۱۰۳ هزار و ۷۶۳ روپیه معادل ۱۱۶۵ پوند مالیات پرداخت کرده است.سایر منابع درآمدی عمران خان از کشاورزی، حقوق بازنشستگی فدراسیون کریکت پاکستان، حقوق اعضای مجمع ملی پاکستان و سود بانکی است؛ او ۱۶۸ جریب زمین کشاورزی دارد.

 

عمران خان دو حساب دلاری به ارزش‌های ۳۷۹ هزار و ۷۶۰ دلار و ۱۴۷۰ دلار و یک حساب پوندی به ارزش ۷ هزار و ۶۸ پوند دارد.او حتی یک حساب یورو دارد که البته خالی است.

 

روزنامه‌های پاکستانی نوشته‌اند که عمران خان ۱۴ ملک در داخل پاکستان دارد که اکثر آنها به او ارث رسیده است.اقامتگاه "بانی گالا" عمران خان به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۷۱ هزار روپیه معادل ۱۲۹ هزار پوند است.

 

حقوق عمران خان چقدر است؟

درآمد ماهیانه نخست وزیر جدید پاکستان کمتر از سایر وزرا، قضات و اعضای پارلمان است.

 

به گزارش دنیا نیوز، حقوق ماهیانه یک نخست وزیر ۱۴۰ هزار روپیه است که شامل تمامی هزینه‌های ماهیانه بجز مالیات می‌شود.

 

براساس گزارش این منبع، حقوق وزیر فدرال، وزرای دولت و سناتورها بیشتر از نخست وزیر پاکستان است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------