انگلیس درصدد ترغیب آمریکا و اروپا برای تقابل بیشتر با روسیه



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,جرمی هانت
وزیر خارجه جدید انگلیس امروز (سه‌شنبه) از ایالات متحده و کشورهای اروپایی می‌خواهد تا تدابیر بیشتری را برای مقابله با «رفتار مغرضانه» روسیه و نگه داشتن ولادیمیر پوتین زیر ذره‌بین کنترل خصوصا از طریق تحریم‌های سخت‌تر به کار ببندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در واشنگتن اولین سخنرانی سیاسی مهمش از زمان روی کار آمدن به جای بوریس جانسون در ماه ژوئیه را داشته باشد. او می‌گوید: قوانین مقرر در رفتار بین‌المللی بارها و بارها توسط کشورهای مهمی مانند روسیه مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

 

بر اساس گزیده‌ای که وزارت خارجه انگلیس از سخنان هانت منتشر کرد، وزیر امور خارجه انگلیس در موسسه صلح آمریکا می‌گوید: چنین رفتار تخاصم‌جویانه و بدخواهانه‌ای نظم بین‌المللی را که ما را در امنیت نگه می‌دارد، تضعیف می‌کند. البته ما باید با مسکو مشارکت داشته باشیم اما همچنین باید صراحت داشته باشیم؛ سیاست خارجی ولادیمیر پوتین جهان را جای خطرناک‌تری کرده است.

 

از نظر لندن، مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و دخترش یولیا در ماه مارس با استفاده از عامل اعصاب ساخت شوروی، کار مسکو بوده است و همین امر به تیرگی بیشتر روابط آنها و وقوع بحران دیپلماتیک منجر شد. شماری از کشورهای غربی با اخراج‌ دیپلمات‌های روس به این موضوع واکنش نشان دادند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و تدابیر تنبیهی دیگری در نظر گرفتند.

 

جرمی هانت که چهارشنبه با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد، از متحدان لندن می‌خواهد تا اقدامات بیشتری صورت دهند. براساس این گزیده، هانت می‌گوید: امروز، انگلیس از متحدانش می‌خواهد تا تدابیر بیشتری در نظر بگیرند و از اتحادیه اروپا بخواهند تا اطمینان حاصل کند تحریم‌هایش علیه روسیه جامع است. ما صادقانه شانه به شانه آمریکا ایستاده‌ایم. این به معنای اعتراض و پاسخ به عصیان‌ها در هر زمان و مکانی با صدایی واحد است؛ از خیابان‌های سالزبری (محل مسمومیت اسکریپال) گرفته تا سرنوشت شبه‌جزیره کریمه.

 

از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس معتقد است که "اعتبار" ناتو لطمه دیده است. او در موسسه صلح آمریکا خواهد گفت: آن کسانی که به ارزش‌های مشترک ما احترام نمی‌گذارند، باید بدانند که اگر از خطوط قرمز عبور کنند، باید بهای بسیار سنگینی پرداخت کنند؛ چه تهاجم‌های ارضی باشد، چه استفاده از تسلیحات ممنوعه یا حملات سایبری.     

 

جرمی هانت همچنین حامل پیام مهمی به اروپا درباره موضوع بریگزیت خواهد بود. او هشدار خواهد داد که عدم حصول توافق خروج می‌تواند اتحاد این قاره را تهدید کند. او می‌گوید: یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای اتحاد اروپایی، احتمالا یک بریگزیت بدون توافق است. انگلیس می‌تواند این موضوع را مدیریت کند. ما با چالش‌های بسیاری بزرگ‌تری در تاریخ خودمان روبرو بودیم اما اتحادیه اروپا ضربه سنگینی را متحمل می‌شود. خطر یک جدایی آشفته به منزله شکافی در روابط میان متحدان اروپایی خواهد بود که ترمیم آن یک نسل زمان می‌برد؛ یک خطای جغرافیایی برای اروپا در یک زمان بسیار آسیب‌پذیر در تاریخ ما.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------