آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

وزیر خارجه استرالیا استعفا داد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر خارجه استرالیا
وزیر خارجه استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد از کابینه نخست‌وزیر جدید به رهبری اسکات موریسون استعفا می‌دهد. این تحول دو روز پس از رقابت جنجالی بر سر رهبری حزب حاکم رخ می‌دهد که به سرنگونی دولت مالکوم ترنبول منجر شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا به کارش در مجلس نمایندگان استرالیا به عنوان نماینده حزب لیبرال ادامه می‌دهد اما مشخص نکرد که آیا در انتخابات آتی که برای مه ۲۰۱۹ تعیین شده است، شرکت می‌کند یا خیر.

 

این تصمیم تاثیرات جدی بر دولت اسکات موریسون، نخست‌وزیر جدید استرالیا خواهد داشت؛ او تنها با یک کرسی در پارلمان اکثریت دارد.

 

موریسون در رقابت درون حزبی روز جمعه توانست پس از یک هفته هرج و مرج سیاسی مالکوم ترنبول را شکست دهد و ششمین نخست‌وزیر استرالیا در کمتر از ۱۰ سال گذشته شود. او توانست رهبری حزب لیبرال را بر عهده بگیرد؛ حزب بزرگ در ائتلاف لیبرال-ناسیونال که در نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر دنباله‌روی حزب اپوزیسیون کارگر بوده است.

 

جولی بیشاپ هم در رقابت درون حزبی روز جمعه مشارکت کرد اما در همان دور نخست حذف شد. بیشاپ تاکید کرد: کرسی من در پارلمان به عنوان صدایی قدرتمند برای ایالت استرالیای غربی حفظ می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------